Gå til innhold

Underskriftskampanje, skriv under - ang. tvillingmor i India


Lillevenn33

Anbefalte innlegg

Kari Ann Volden sitter fast i India med sine tvillinger som er født av surrogatmor i India. Hun brukte embryo-adopsjon, dvs. eggdonor og spermdonor, og brukte en surrogatmor som ikke er biologisk tilknyttet barna. Både egg- og sæddonor er anonyme og vet ikke at barna finnes. Kari Ann er moren til barna, selv om hun ikke er knyttet til dem biologisk. Det er hun som elsker dem over alt på jord, og har vært deres mor siden fødsel. De har ingen andre. Hun har bodd i India med sine barn i 10 måneder og kan selvsagt ikke komme hjem til Norge uten dem. De har ingen andre enn henne som er glade i dem. Den eneste muligheten hun har er å la dem være igjen i India på et barnehjem, og det gjør hun selvsagt aldri! Barna er statsløse, India sier at de er norske og Norge sier at de ikke er det fordi de er født av surrogat.

 

Hvis dere, som meg, mener at hun må få komme hjem med sine barn og at barna blir adoptert av Kari Ann, skriv deres navn på underskriftskampagne og bli medlem i Facebook gruppa! Der er det også bilder av de to nydelige, skjønne barna!

 

http://www.underskrift.no/underskrifter.asp?kampanje=3022

 

 

http://www.facebook.com/home.php#!/group.php?gid=387866388071

 

Hvis dere uenige, det har dere rett til, men dere som er enige, gjør det dere kan for å hjelpe henne ved å skrive under. Underskriftene skal leveres til innflytelsesrike politikere.

 

hilsen fra en engasjert mamma som ikke engang kan forestille seg hva denne fortvilte mammaen går gjennom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har full forståelse for at hun ønsker barn, og vil ha med barna til Norge. Men jeg mistenker at staten ALDRI kommer til å gå med på dette. Det vil i så fall åpne for at vi alle kan reise til utlandet og kjøpe barn, på egen regning.. For satt på spissen så er det jo det hun har gjort. Det er ikke hennes egg og det er ingen barnefar inne i bildet som har donert sæd.. Egentlig ingen tilknytning til barnet.. Sorry, det blir feil for meg å signere, selv om jeg som mor gråter for både barna og "moren"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feil eller ikke i våre hoder, det er Kari Ann som har gjort at disse barna er født. Hadde hun ikke gjort det hun har gjort, så hadde ikke gutten blitt til. Dermed HAR hun en tilknytning.

Dersom det kun skal handle om genetikk, så blir det jo rart med adopsjon også, selv om det er noe helt helt annet enn surrogati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er vel nettopp det som er poenget her: akkurat de guttene kunne blitt til uansett hvem som hadde gjort det! Nettopp fordi hun ikke har noen genetisk tilknytning... Jeg kunne fått de samme eggene og den samme sæden donert til meg for å si det sånn... Hadde hun gått den lange veien gjennom barnevernet og bufetat for å adoptere som alle andre hadde jo ikke saken vært noe problem, så det syns jeg blir en vag sammenlikning. Det er jo nettopp det at hun har handlet på egenhånd utenfor lovverket som er problemet.

 

Håper virkelig hun kommer seg til Norge. Selv om hun har handlet uklokt syns jeg det er helt grusomt om hun må forlate barna eller flytte til India. Stakkars dame! Jeg har virkelig vondt av henne!

(Ikke jeg som er anonym over her.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter ikke for noen av dem. Det er sånne mennesker som setter andre i klemme. På grunn av den slags svindlere er hele adopsjonsprosessen for alle andre komplisert, fordi det er så mange lurendreiere der ute som må siles vekk. Det å manipulere fram en fødsel uten at noen av de impliserte parter egentlig har aktiv del i det, verken eggdonor, sæddonor, barna eller surrogatmor, er ikke å stifte familie. Det er å leke Gud. Hun kan ikke verken føde eller adoptere, derfor bryter hun loven og prøver å handle seg noen barn. Hun er umoralsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke blande dette med adopsjon:) Det er nemlig ikke det sånn egentlig.

Jeg skjønner at mange i adopsjonsprosessen blir provosert, men dette er bare et annet valg enn dere har tatt. Og det er vel mye humbug i adopsjonsprosesser også vet jeg.

Man må gjerne mene at hun er umoralsk, men guttene er nå engang født, det er hun som er mamma, og da håper jeg de kommer hjem snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en adopsjonssak. Hun har fått avslag på adopsjon fra Bufetat. Hun har ingen biologisk tilknytning til barna, dermed adopsjon. Hadde hun hatt en mann som var biologisk far måtte hun fortsatt adoptert for å være juridisk mor til barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, rent teoretisk er det kanskje en adopsjonssak, men hun har jo bestilt disse barna da, ikke sokt om adopsjon for barn som allerede trenger et hjem (og det finnes jo en del av de i India og)? Og hun har loyet under saksbehandlingen.

 

Personlig synes jeg synd paa barna, men jeg synes og det Volden har gjort er forkastelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det er forkastelig det hun har gjort, og slett ikke bra. Men jeg synes i dette tilfelle at staten og alle andre burde se det fra barnas side. Skal de måtte lide for noe dumt som moren deres har gjort??? Fortjener ikke de en sjanse til å få vokse opp under tryggekår?? Jeg skriver gladelig under. Ikke pga moren, men fordi jeg synes skikkelig synd på barna.

 

Jeg hadde aldri gjort det på den måten som hun har gjort, men være klar over at vi har alle våre svake sider. Vi gjør alle ting vi kommer til å angre på. Forskjellen er berre at noen ting får større konsekvenser. Jeg synes staten skulle gitt henne en sjanse. Spesiellt med tanke på oppveksten til barna. Det er av og til lov å være menneskelig å ikke være så bein hard.

 

Hadde barna deres kommt hjem og gjort noe forferdelig så hadde dere likevell tilgitt dem å gitt dem en sjanse. Synes dette er noe å tenke på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da er denne saken oppe i mediene igjen, og dette kvinnfolket, som har fått produsert to barn hun ikke kunne gi noen garantier i livet, søker igjen om hjelp fordi det er så synd på henne.

 

Hun får ingen sympati, og slett ingen støtte, fra meg. Hvorfor i alle dager skal staten Norge hjelpe en lovbryter, og enda verre; skape presedens i slike saker?

 

Det finnes ikke synd på henne, hun gikk inn i dette med åpne øyne. Hun har kjøpt og betaøt for barn hun ikke hadde hverken rett eller krav på.

 

Barna er det derimot synd på. Dét i seg selv er slett ikke grunn god nok til å bryte lover og regler.

 

Jeg synes vi skulle gi Kjell Alrich Schumann en sjanse til jeg ... Han angrer sikkert fælt på at han skjøt og drepte en politimann. Han mente det jo ikke, det var bare det at han var litt dum akkurat når han gjorde det. Tryne_nr. 3 på vei; det der er et argument som hører hjemme på barneskolenivå, og aldri i forbindelse med norske lover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så fra nå av er det bare fritt frem for alle å gjøre det samme? Vi må jo føle empati med de som synes at sine egne ønsker går foran lovverket.

Hvis disse barna nå får bli adopterte og får flytte sammen med "moren" til Norge vil det åpne for at alle andre kan gjøre det samme og rett og slett heve seg over loven.

 

 

Jeg sier ikke at jeg mener loven her er riktig, men jeg mener at når vi har en lov må vi faktisk praktisere den også.

Jeg har et forslag til endring av loven: Adopsjon ved hjelp av surrogati i utlandet er lovlig selv med andre sine egg og sædceller og selv om barnet er statsløst...så lenge adoptivmoren/faren bor i landet barnet er født i, i minst 18 mnd sammenhengende med barnet etter fødselen. Da vil vi åpne for at slike tilfeller kan ende lykkelig, men vi åpner ikke for at hvem som helst gjør dette frivillig. Det skal mye til for at folk lar livet sitt/familien sin/jobben sin osv stå på vent i over 1,5 år for å få et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du anonym som skriver "Det skal mye til for at folk lar livet sitt/familien sin/jobben sin osv stå på vent i over 1,5 år for å få et barn" - du har nok ALDRI vært ufrivillig barnløs!

 

Jeg kon love deg at mannen min og jeg gladelig hadde tilbrakt resten av livet i et annet land, hvis det gav oss et barn. Nå trengte vi ikke det, for vi adopterte først og ble så gravide og fikk et søsken med ICSI etterpå, så for oss endte maaaaange vonde år med happy ending, men det er ikke alle som er så heldige som oss. 1,5 år i et livslangt perspektiv er INGEN TING, så forslaget ditt er mildt sagt elendig!

 

Når det er sagt, støtter jeg heller ikke Volden. Rett og slett fordi hun har løyet. Så lenge man sitter med andre menneskers skjebne i sine hender, må man være ærlig, og det har ikke den dama vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...