Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 Ifølge fakta på høyresiden her så kan krybbedød ramme barn helt opp til skolealderen.. http://www.f-b.no/nyheter/kan-ha-vert-krybbedod-1.5707847 For en eller en annen grunn har jeg alltid vært livredd for krybbedød. Mitt første er nå 5år og jeg var såå glad da hun rundte året fordi jeg trodde hun da var trygg. Nå har jeg en baby på 3 måneder - har noen nervepirrende år forran meg Er slik at jeg er oppe 5-10 ganger i løpet av natta hver natt for a sjekke at babyen puster. Jeg holdt på med førstemann til hun var et år - men nå virker det som jeg kommer til å holde på med dette i flere år til
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 Eldste tilfelle av krybbedød jeg har hørt om er faktisk 12 år. Så du kan virkelig ha gleden av å være hysterisk overanspent i mange år til enda Håper da du vet at denne risikoen er minimal, det er mye større risiko for at barnet ditt kan dø i en kollisjon, bli kvalt av mat eller falle ned fra et lekestativ og omkomme. Tror du vil få et lettere liv dersom du klarer å innse at slik er det bare å ha barn. Man blir mer sårbar, det verst tenkelige KAN skje, men man blir gal om en skal tenke slik hele tiden. Skyv det unna og nyt dagene du har barna, begrens risikoene og slapp av. Alt som skjer ved at du bekymrer deg, er at du glemmer å få nok søvn og energi til å glede deg over at barna dine faktisk er i live akkurat nå!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #3 Skrevet 15. oktober 2010 Det er så sjelden at barn over 2 år dør i krybbedød at det er mer sannsynlig at du setter middagen i halsen og kveles av den.. for å si det litt teit:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå