Gå til innhold

Blødninger i svangerskapet..SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i dag i uke 7 av svangerskapet og har blødd en del brunt blod i dag. Tidligere i dag var det litt lyserosa slimete blod.

Kan dette tyde på at jeg mister? :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være tegn på en spontanabort, men det finnes også mange mer eller mindre uskyldige årsaker til blødninger i svangerskapet. Om det er en spontanabort vil du med høy sannsynlighet får tiltagende blødning og forholdsvis kraftige smerter.

Jeg ville tatt kontakt med fastlegen i morgen tidlig og bedt om henvisning til en ultralyd, så slipper du å gå og bekymre deg. Håper det går riktig vei.

Skrevet

Ehm, i morgen er lørdag ja. Men legevakten kan også henvise, evt kan du ringe direkte til gynekologisk poliklinikk på nærmeste sykehus og spørre pent om å få komme inn.

Skrevet

Har hatt småblødninger i starten av alle svangerskap. To SA, men har tre barn:) Så det trenger ikke være noe galt...

Skrevet

Når jeg var 6 uker på vei i mitt siste svangerskap hadde jeg først en dag med brun utflod, dagen etter var den rosa. Senere den dagen fikk jeg veldig vondt også kom kraftige blødninger som var klumpete. Mistet denne.

En annen gang når jeg var gravid begynte jeg også å blø. Da hadde jeg først en dag med rødt blod, så to uker med brunlig utflod (en tanke rødt/rosa innimellom). Dette svangerskapet endte med en fantastisk gutt som nå nesten er 3 år:)

Det trenger ikke være noe galt! Når jeg gikk gravid med det barnet jeg har så var jeg hysterisk for å miste å husker ikke hva legene sa at grunnene til det brune/rødlige kunne være. Eneste jeg husker er at det kan være mye forskjellig ( kanskje ikke så godt forklart men).

Lykke til videre!!

Skrevet

Jeg har blødd i begge mine svangerskap...og det har gått bra:-) Lykke til!

Skrevet

Blør ikke mer nå, kun litt lyse brunt på papiret når jeg har vært på do. Men har menssmerter i korsryggen og er litt småkvalm. Uff, ringer legen i morgen.

Takk for svar!

Skrevet

Jeg hadde småblødninger i starten av mitt svangerskap. Hadde også mye mensmurringer både i mage og rygg.

Dette gikk helt fint, og har nå en nydelig gutt på 11 uker :)

Jeg fikk da beskjed om at det var veldig normalt å ha litt blødninger i starten :) Lykke til!

Skrevet

Da jeg mistet begynte det med brun utflod og vonde kramper.

Men det trenger ikke være det! Mange som har småblødninger i løpet av graviditeten. Ring legen i morgen du :-)

Lykke til.

Skrevet

Dere som mistet: var det rødt friskt blod? Eller startet det med brunt blod?

Og hva kan det slimet vært for noe?

Skrevet

Hei HI

Hadde selv en lignende blødning i uke 8, og hadde veldig til smerter også, dro til legevakta, de sa det høyst sansynelig var SA, på UL dagen etter, så fikk vi se at det var fullt liv i magen, med bankende hjerte.

Beste er å dra rett til legevakta når du har blødning, som gjør deg urolig, Men ikke godta SA før det er bekreftet med UL

Skrevet

Uff:-(

Gikk nettopp på do og da kom det masse rødt blod og noen klumper i doskåla. Må vel bare innstille meg på at det ikke gikk denne gangen.

Skikkelig trist her nå :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...