Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 Har ei venninne som har flyttet ca. 2 timer fra barnefar pga ulike årsaker... problemet er at de har vært igjennom retten. Faren vant og har nå begge barna hos seg. Hun klarte å få til seg 50%, og som jeg ser nå så synes jeg synd på barna. De går glipp av mye i barnehagen fordi de ikke er der hver uke. Kun annen hver uke, jeg synes det litt egoistisk av moren selv om hun sier at hun gjør det for barnas skyld. Både hun og bf. klarer ikke å komunisere med hverandre og de ser hver andre kun ved henting, men det er ikke mitt problem. Har en annen vennerpar også som jeg ikke skjønner på... han har barn fra tidligere ekteskap og hun har barn fra før. Både han og tidligere kone bor i samme by og de har blitt enig om at gutten skal bo 1 mnd hos mor og 1mnd hos far. gutten er 10 år. da vil det jo si at gutten ikke får ser moren på 1 mnd når han er hos far og omvendt? både mor og far snakker ikke med hverandre... dårlig komunikasjon der også... vet ikke hva jeg vil med det her, men synes det er mange originale løsninger rundt omkring, og kanskje det er foreldrene som er egoistiske som lager sånne løsninger. for at de skal få fri?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 50/50 er faktisk for foreldrene, og ikke det beste for barna. Samme hva noen kommer med av argumenter.... Barnet har ikke et fast hjem/en base. Det blir mer rotløst, og fremtiden... Ja, hvem kan si noe om hvordan slike barn klarer å etablere stabile forhold som voksne? Tviler på at slike barn har noe grunnlag for å vite hvordan et stabilt familieliv funker.... Tenk bare om du selv skulle ha to likeverdige hjem hos to helt separate familier. Dette er det de med 50/50 tilbyr sine barn.... Og barn godtar, for hva annet vet de om eller kan gjøre med det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå