Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 Hvis de absolutt vil leke krig kan de gjøre det uten foreldrenes oppfordring.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 Kan jeg spør hvor gamle dine barn er?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #3 Skrevet 15. oktober 2010 Nei ,ser ingen grunn til å ikke kjøpe pistoler til sønnen min ! Det blir nesten det samme som at jeg ikke skulle kjøpt barbie til datteren min pga at hun kunne fått et forvrengt kroppsbilde pga at barbie er tynn . Gutter har alltid lekt med pistoler og det skal min gutt få lov til ...
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #4 Skrevet 15. oktober 2010 Er dette egentlig noe problem? Trodde de fleste foreldre var inneforstått med at man ikke kjøper sånn dritt til barna sine..... Jeg har ihvertfall aldri sett noen, eller kjenner noen her vi bor som leker med sånt. Mulig det er annerledes på landet, bor i Oslo.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #5 Skrevet 15. oktober 2010 Slutt og fortell meg hva jeg skal kjøpe til barna mine eller ikke
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #6 Skrevet 15. oktober 2010 Har du aldri sett en gutt eller jente leke med vannpistol ?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #7 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg ønsker heller å oppdra ungene mine til å kjempe for det de tror på enn til å underkaste seg urett. Derfor lærer jeg dem også å sloss fysisk og jeg oppfordrer gjerne til bruk av lekevåpen.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #8 Skrevet 15. oktober 2010 Kjøper man leke våpen til ungen sin bor man sannsynligvis i en white trash rønne, er trygdet og har en sønn som heter Ronny med ring i øret osv. Det er lavmål å kjøpe sånt til unger! Vitner om dårlig dømmekraft!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #9 Skrevet 15. oktober 2010 Gutten din vet ikke hva en håndgranat gjør. Jeg har sett håndgranater av plast på lekebutikken, og det som verre er. Barbie brukes ikke til å drepe.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #10 Skrevet 15. oktober 2010 Regner med at det ikke er vannpistol i noen farger det her er snakk om... men våpenreplikaer som ser ut som ekte!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #12 Skrevet 15. oktober 2010 enkelte mødre må være helt syke i huet!!!!!! Helt enig med deg HI
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #13 Skrevet 15. oktober 2010 Eller sabeltansverd? Hva med lasersverdene fra Starwars eller legoridderene med lanser og andre våpen? Å leke "kamp" er naturlig og sundt.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #15 Skrevet 15. oktober 2010 For det første: det heter ikke "slutt og kjøp", men "slutt å kjøpe". Jeg kan imidlertid ikke slutte med noe jeg ikke har begynt med.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #16 Skrevet 15. oktober 2010 Enig! Og til deg som mener lasersverd fra star wars er det samme som lekevåpen.. Ser du ikke forskjellen? De fleste oppegående mennesker, både barn og voksne er i stand til å skille et fantasivåpen fra lekepistoler som i mange tilfeller ser ekstremt ekte ut.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #17 Skrevet 15. oktober 2010 Ikke kjøp speider kniv til de heller.OG MAN BØR KUN LA DE FÅ SPISE MED PLASTBESTIKK. Sånn i tilfelle mener jeg. Man kan aldri være forebyggende nok ;D
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #18 Skrevet 15. oktober 2010 Slutt og gjem dere bak argumenter som sammenligner vannpistoler med våpenreplika. Det er rett og slett bedre leker der ute til barna deres. Hva skal ungene leke med bazookaer og granater? Hvorfor ikke kjøpe dem leke-proteser med det samme? Ånei, det stemmer, det blir ikke solgt.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #21 Skrevet 15. oktober 2010 Når du dropper en håndgranat i huet på noen (for eksempel ditt barn), så er det ikke mye kamp å snakke om.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #22 Skrevet 15. oktober 2010 Hvor tror du vi hadde vært i dag om ingen hadde stått frem å kjempet for det de mente var riktig? Pasifisme er muligens en vakker tanke, men den er ikke gjennomførbar. Den åpner døren på vidt gap for tyranner av alle slag. Selvfølgelig skal man ikke ty til hverken våpen eller nevene ved første uenighet, men man må faktisk ha noen maktmiddler. Tenk deg nå at dine barn har blitt voksn og har fått sine egne barn. Mens dine barn er til stede blir dine barnebarn angrepet av fremmede, voldtatt og drept. Barna dine står maktesløse og ser på. Taktikken du har lært dem virker ikke. Selv om barna dine pent ber overgriperene slutte har det ingen effekt og ettersom de aldri har lært å sloss blir ikke det noe alternativ. Neste eksempel. Norge angripes aven femmed makt som har bestemt seg for å overta landet og drepe dagens innbyggere. Ville du ikke være glad for at det var noen som våget å kjempe for deg da? Når man lærer noen å slåss lærer man dem en form for konfliktløsning, men man må selvfølgelig også lære dem at det er et middel som må brukes med stor forsiktghet og bare i helt spessielle situasjoner. Personlig ville jeg ikke vært i live i dag om jeg ikke hadde kunnet sloss. Det betyr ikke at jeg er voldelig til daglig, men at jeg kan om jeg må.
sånn ca Skrevet 15. oktober 2010 #23 Skrevet 15. oktober 2010 ehhh.. det er vel ikke leketøyet i seg selv som er det store problemet.. Det er vel mere de voksene som ikke forteller hva våpen er og hvor farlig de er i virkligheten. Foreldre er egentlig ganske dårlige på å sette seg sikkelig inn i hva barna leker med og fortelle dem hva de virkelige tingene (som lekene etterliknes) egentlig brukes til. Jeg er selv vokst opp med skyting og jakt, vi har alltid hatt masse våpen (sikret i våpenskap), som barn fikk jo også vi leke våpen. Men selv om vi lekte jeger, indianer og cowboy osv. så viste jeg godt hvor farlig virkelige våpen er. - siden jeg fra bitteliten har lært meg å respektere våpen uansett type. Jenta mi er litt for liten etter min mening til å ha så mye lekevåpen, men hun får nok det når hun blir eldre (hvis hun vil da). Jeg har lyst til å lære henne det samme som jeg lærte av min far, bruke våpen og ikke minst det aller viktigste å ha respekt for det.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #24 Skrevet 15. oktober 2010 Ullsokk har et viktig poeng! Det er ikke leken som er problemet, men at ingen "tegner og forklarer" hva våpen er og hva de gjør! Er også oppvokst i et hus med våpen (ikke plastikk, men skikkelige), hadde en far som var konkurranseskytter. Fra jeg var 10-11 år var jeg aktiv skytter. Vi lærte hvor farlig det var. Sikkerhet er alltid i fokus i alle situasjoner der våpen håndteres (selv om alle veit at våpenet er tomt, er det aldri lov å rette våpen mot noen). 2åringen har alt vært med på jakt. Han kommer self. ikke å håndtere våpen selv på mange mange år, men jeg har ingen motforestilling om å ha han med på jakt og våpen faktisk gjør.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #25 Skrevet 15. oktober 2010 Selvfølgelig finnes det lekeproteser. Det finner du i enhver lekebutikk i disse dager. Brukes mye til sjørøverkostymer, spessielt "trebein" og krok til hånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå