Mockanin Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 Vet at ett barn på avd. til 4,5 åringen har vannkopper nå. I går kom han hjem med tre svakt røde/rosa prikker og påsto at ene ansatte i bhg. hadde sagt at dette var vannkopper. Ingen av de voksne hadde sagt noe til 15 åringen om dette når han hentet i går. For alt jeg vet kan dette ha blitt sangt til 4,5åringen på tull. Ungene er litt opptatt av disse vannkoppene har jeg forstått. Som sagt, disse prikkene ser ut som svake røde/rosa prikker som er "flate",altså ingen hevelser i dem. Når jeg drar dem litt ut over er det litt rødere nede i porene. Nesten så jeg tror dette er tusjmerker eller at han kan ha blitt kløpet og fått en veldig svak blodutredelse. En veninne som har yngre barn som har hatt vannkopper så på prikkene i går og mente dette var noen rare vannkopper i alle fall. Kan noen forklare meg hvordan vannkopper ser ut i startfasen? Jeg var selv 14-15 år når jeg hadde mine og husker dem som røde vabbler/utstående som klødde. Jr. klør ikke og er like frisk og rask som ellers.
mamman til to gutter Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg hadde vannkopper som voksen og kunne ikke skjønne hvorfor jeg plutselig hadde fått en vannblemme på puppen... Dagen etter var det mange vannblemmer og først da tenkte jeg tanken om vannkopper. Hos eldste sønnen vår oppdaget vi mange små, vannblemmeprikker. Vi visste ikke at han hadde vært i nærheten av noen med vannkopper da, så vi så jo ikke etter dem heller, mulig vi ville oppdaget dem tidligere ellers. Hos yngste sønnen vår fulgte vi godt med på om det kom noen vannkopper og hos han så vi en kveld to kviselignende prikker og dagen etter hadde de blitt til blemmer. De prikkene du beskriver syns jeg ikke høres ut som vannkopper, men jeg vil tro du finner ut av om det er det eller ikke i løpet av helgen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå