Ophelia & Jr. Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 Vi har så vidt begynt med pottetrening på Jr. Han er 2 år og 3 mnd gammel. Foreløpig tisser vi på potta morgen og kveld, og han får klistremerker i belønnig. Men hvordan skal vi komme ett steg videre? Vi har tepper i alle rom unntatt kjøkkenet, og jeg innrømmer at jeg ikke er veldig lysten på å ha ulykker i fleng på teppegulvet. Ikke for at det er fine tepper; de skal bort - med tiden. Men skkurat nå har vi verken tid eller penger til å legge nye golver... Er det for lenge å vente til neste vår/sommer så han kan sprade rundt ute? (Jeg synes egentlig ja, men...)
Mor Løvehjerte Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 Fjern teppene, eller la han tisse der, og kast dem når de blir for ille.
Ophelia & Jr. Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2010 Fjerne teppene er ikke et alternativ. Dessverre. Bor i 2 etasjes hus. Bor i 2. etg mens vi pusser opp i 1. og bruker alt vi har av tid og penger på det. Når vi er ferdige, flytter vi ned og skal da leie ut 2. etg noen år for å få råd til å pusse den opp. Og da har vi ikke penger til å legge 80 kvm nye golver i 2. etg nå...
Mor Løvehjerte Skrevet 15. oktober 2010 #4 Skrevet 15. oktober 2010 Oj, vegg-til-vegg-tepper altså? Tenkte filleryer/løse tepper, jeg. Da har jeg ingen andre forslag.
lille sprelle Skrevet 15. oktober 2010 #5 Skrevet 15. oktober 2010 Innfør "trusebleie" (up and go) som en overgang. Premier når han er flink til å si i fra. Er ikke vits i å premiere at han faktisk gjør noe, men at han sier i fra og faktisk gjør noe! Ellers så går det an å la vær å stresse med prosjektet til våren. Dersom han er flink nå, så vil det være stor hjelp. Du kan jo også innføre tisse etter maten og før man skal ut om du vil.
Lillebror og stoerebror Skrevet 15. oktober 2010 #6 Skrevet 15. oktober 2010 Elstemann sluttet da han var to år gammel og vi hadde på den tiden vegg til vegg teppe i alle rom. Ingen uhell på teppene (heldigvis). Jeg passer ekstra godt på da, gikk på do med han hver andre time. Han var tørr etter 4 dager så det gikk over all forventning. Vi brukte vår og sommer på dette men var jo inne også. Dersom det skulle skje uhell så går det jo ann å leie en tepperensemaskin når barnet er tørr. Du kan jo legge ett leketeppe der han leker så han tisser på dette om det skjer uhell framfor vegg til vegg teppet. Jeg hadde håndkle på stolen han satt på sånn i tilfelle. Klær gjør jo også at det ikke går helt igjennom. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå