Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 Hadde du da kjøpt flere dyre biler, vesker til mange mange tusen kroner, smykker for millioner osv? Litt sånn Paris hilton stil? Jeg tenker at det kunne jeg aldri hatt samvittighet til å gjøre, sånn i forhold til all fattigdommen i verden. Sier ikke at rikinger ikke gir masse, for det gjør de helt sikker. Sikkert mye mer enn det vi vet om også. Men likevel...Jeg kunne aldri ha kjøpt meg et smykke som kunne ha matet en hel by i flere år på en måte. Hva tenker du? Mulig jeg "kaster" stein i glasshus for jeg kjøper joting jeg ikke trengerjeg også.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg hadde reist på dyre ferier og sikkert kjøpt en del ting jeg ikke hadde trengt, men vesker og smykker er ikke helt meg. Er ikke den ekstravagante typen, men kunne fint svidd av en god andel dollar.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #3 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg kan ikke tenke meg noe mer kjedelig enn å bruke tid på å finne vesker og sko Om pengene blir brukt på et smykke eller blir stående på kontoen gjør absolutt ingen forskjell for alle de fattige i verden. Jeg ville kjøpt meg det jeg ønsker/trenger, men det ville nok ikke vært så mye siden shopping er kjedelig, så ville jeg sikret ungene, kjøpt en bolig jeg trives i og gitt resten til en organisasjon som jobber for å bedre levekårene til mennesker i andre deler av verden. Kan ikke se at penger stående urørt på en bankkonto gagner noen:)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #4 Skrevet 15. oktober 2010 Ja, nei jeg mente ikke at pengene skulle stå på bok. mente at man skulle gi til de som trengte det i stedet (ser at det ikek kom frem altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå