Gå til innhold

Nytt lavmål fra crazy-FrP?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar ingenting som Per-Willy sier seriøst. Han er og blir en mediaklovn.

Skrevet

Mener å vite at det allerede finnes en lignende ordning, kanskje ikke med så stort beløp som det her foreslås.

Skrevet

Da er jo Krf like gærne, for de er enige.

Skrevet

Tja, hadde de fått det til å fungere i praksis så.

100 000 kr er tross alt billigere enn å la de få bli her og betale ut trygd i flere år. I tillegg er det vel ingen hemmelighet at flertallet av disse bidrar til økt kriminalitet.

Så tanken er ikke så ille egentlig.

Men blir vel vanskelig å få til et system der man kan garantere at de ikke kommer tilbake, eller at de kommer hit kun for å få de 100 000.

Så enig at FrP kan være litt "gærne", men har litt sansen for at de tør å si høyt det andre politikere ikke tør å tenke engang.

Skrevet

Hvis en flyktning kommer hit og får opphold fordi han sier han vil bli drept eller torturert om han blir sendt til hjemlandet, skal den flyktningen så klart få opphold her. Problemet er de mange som lyver og som så reiser hjem på ferie etter de har fått statsborgerskap. Hvis disse er villig til å flytte hjem igjen for 100.000 så er faktisk det en god ting for landet vårt. Det viser jo at de har vært her på falskt grunnlag, i tillegg til at Norge på lang sikt vil spare millioner av kroner! Jeg synes ikke det er så dumt. Forøvrig stemmer jeg ikke frp, men mener Per Willy er den desidert beste innvandrerpolitisk talsmann partiet har hatt og at han sier en del fornuftige ting. Ikke alltid, men en god del fornuft kommer det fra han. :)

Skrevet

Skal man ha dette til å fungere må man også kunne identifisere dem om de kommer tilbake. Dette må gjøres via et register som både inneholder bilder og fingeravtrykk, noe som ikke bør bli vanskelig å gjennomføre siden alle som skal ha norsk pass fra nå av må avgi fingeravtrykk. Det er fullt gjennomførbart.

Skrevet

I Danmark har de faktisk denne ordningen..

Skrevet

Men disse det gjelder har kun oppholdstillatelse, og ikke norsk statsborgerskap. Dermed har de vel ikke rett på norsk pass.

Er redd det kan bli vanskelig å få til et system som fanger opp at de ikke kommer tilbake. Det er ganske mange som oppholder seg ulovlig i Norge. Så vi kan hindre at de får utbetalt pengene to ganger via register, men ikke hindre at de kommer tilbake og oppholder seg ulovlig i landet.

Dessuten tror jeg at mange vil komme hit kun for å få utbetalt disse pengene.

Skrevet

Blir vel lukrativt og komme til Norge og dra igjen, hvis man får 100.000 for det. Ser for meg lange køer.

Skrevet

Dette blir helt topp. Men som kriterie for å få pengene må man godta å avgi fingeravtrykk og dna, samt skrive under på at man aldri kommer tilbake til landet. På denne måten blir vi kvitt de som kun er her for økonomiske grunner, og det blir mye billigere for oss.

Skrevet

De er vel ikke akkurat ærlige og redelige alle som kommer til Norge. Så en underskrift på at de ikke kommer tilbake er ikke verdt noen ting. Heller ikke fingeravtrykk og dna.

Det finnes massevis av folk som oppholder seg ulovlig i dette landet, og det er ikke ressurser til å finne de for å sende de ut.

Så mange av disse som får 100 000 vil komme tilbake, enten de skriver under, avgir fingeravtrykk, blir registrert osv.

Det eneste vi kan hindre at de ikke får utbetalt pengene 2 ganger.

Skrevet

Dra til Norge! Da tjener du hundre tusen, og så kan du dra hjem igjen! Fin forretning, det.

Skrevet

Så får man få fortgang i den legitimasjonsplikten det har vært snakk om. Det synes jeg bør gjelde for alle, også helhvite nordmenn som stammer fra vikingene. Man bør kunne fremvise hvem man er.

Skrevet

Hjelper lite med leg.plikt når man ikke vet hvor de er hen.

Og ikke alle kommer inn til Norge via Gardemoen ;)

Vil anbefale dere som mener det er så enkelt å ta fingeravtrykk, dna ol. og tilbringe noen uker i Oslo.

Skrevet

Hadde feks AP kommet med dette hadde det jo vært greit.

Skrevet

Det har jo vist seg gang på gang at AP kommer med de samme forslagene som FRP, bare noen år senere. Og da er folk helt med! Da er det flertall og det blir gjennomført i regi av AP. Aller helst er det timet så man kan vinne et valg på det også. Dustete...

Skrevet

Frp kan umulig synke dypere ned i den brune gjørma si enn de allerede har gjort for mange år siden. Det er et ekkelt parti for folk som vil ha egoisme satt i system som politisk rettesnor.

Skrevet

Krf er enige med Frp i denne saken.

Skrevet

Jeg tenker at det forslaget der bare vil "flytte" på problemet en liten stund. Det er kanskje billigere å tilby dem 100 000kr, men jeg ville også tro at det blir et trekkplaster for de som ønsker å utnytte systemet til naive land.

Syns det blir for dumt å prøve å betale seg ut av problemet, istedenfor å begynne å ta tak i det å finne andre løsninger.

Jeg syns det er viktigere å prøve å begrense innvandringen og satse på de vi har her. Idag virker det som at man bare pøser inn en haug av innvandrere med forskjellig bakgrunn og kulturer, samler de på samme sted og sender ut penger- i håp at de skal klare seg i samfunnet.

Integrering er norge generelt litt dårlig på, det er vel kanskje lettere å bruke rikdommen istedenfor å finne andre løsninger.

Skrevet

For å beskytte folk mot papirløse asylsøkere med rulleblad og ustabil psyke, og skåne sammfunnet mot større utgifter til stønader for de som egentlig klarer seg fint i hjemlandet så gjerne for meg.

Synes du at lyntog, ødeleggelser av økonomien til de som bor i distriktene, lite satsing på eldreomsorg, helsevesen, og skole og barnehage er mindre lavmåls kanskje?

Sosialismen slik den blir praktisert av regjeringen i dag er mer crazy og til mer ulempe enn forslaget til FrP

Skrevet

Har i alle år stemt rødgrønnt, men nå ser det faktisk ut som jeg blir nødt til å stemme blått fra nå av, på tross av hva jeg selv har trodd tidligere. De rødgrønne har mistet all fornuft, og den fornuften ser det ut som de blå har rasket til seg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...