Gå til innhold

Svangerskapskontroll i dag; status presens :)


Super-Mish

Anbefalte innlegg

Vi har hatt mistanke en stund, om at Luddis har snudd seg med hodet ned, og at det er rumpa hans som buler ut på venstre side av magehulen når han romsterer. I dag fikk jeg det bekreftet, samt at smerten i høyre ribbeinsbue er fra beina hans, som går som trommestikker hele dagen :)

 

Etter at jeg ble sykemeldt, har blodtrykket gått ned til 112/58, eksemplarisk!

 

Vekten ikke fullt så oppmuntrende, 25 kg opp med 46 dager igjen å vokse på :o - GLEDER meg til å eie kroppen min igjen, til å kunne jogge lange turer mens Luddis er hjemme med pappaen sin, og til å spise biff som såvidt har vært nedi stekepanna....!

 

Mye trøtt og sliten om dagen, koser meg hjemme med høneblunder og golf (av alle ting) på Nintendo Wii.

 

I løpet av neste uke skal vi få på plass vogge, stellematte og bilsete. Da tenker jeg blodtrykket stiger litt igjen, i takt med spenningen ;)

 

Noen flere som har lyst til å avgi statusrapport?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg var på kontroll i går :) 30 dager igjen til termin. Hodet hadde festet seg i bekkenet, ble glad for det. Skrekk for sete/tverrleie.. Men kan kanskje snu seg fortsatt?? Jeg også har vonde ribbein, en skikkelig sparker her også :)

Vekta har gått opp 11kg. Er forkjøla og hoster, og har gjort det i 3 uker nå. Lei! Håper jeg blir frisk til lillemor kommer!

Har alt på plass ellers, blir mye sofasliting, er sliten og trøtt. Også blir det mye internet og telefonsamtaler.. Lykke til siste del av sv.skapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med svar!

 

Er det din andre? (ut fra nicket ditt) Jeg vet ytterst lite om leie og om de kan snu seg etter at hodet er festet, men det at det er "festet" høres jo lovende ut...

 

Jeg var døsjuk forkjølet i over en måned, da raste hele treningsregimet mitt sammen :b Ordentlig kjipt, trodde aldri jeg skulle bli frisk, veldig uvant med å gå syk så lenge, pluss at jeg fikk bronkitt i etterkant. (Og det synes jeg var urettferdig, det er nesten to år siden siste sigarett.)

 

Satser på at du blir frisk snart, kjør på med C-vitaminer!

 

Lykke til, du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er min andre :) Så er jo slitsomt med en toåring i tillegg :S

Håper virkelig forkjølelsen forsvinner snart, aldri hatt noe så langvarig greier før. Er nok fordi immunforsvaret er litt dårligere når man er gravid:/

Legen sa at hvis jeg hadde vært mer i aktivitet hadde jeg blitt kvitt luftveisviruset lettere også, men jeg klarer jo ikke være i særlig mye aktivitet... jaja, MÅ jo bli bra til slutt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll på mandag hvor alt så bra ut. Blodtrykket er 120/80, urinen fin og begge babyene har det bra.

 

To store babyer som han estimerte til å være 2,9 kg hver på mandag, så de blir over 3 kg når de kommer. Men, da slipper vi iallfall være lenge på sykehuset :)

 

Har mye kynnere og modningsrier, kvalme, halsbrann, oppkast, tisser 15-17 ganger per natt (kommer 2-3 dråper om gangen, håpløst).

 

I tillegg har jeg jo to herlige jenter på 4 og 6 år som krever sitt, jeg leverer og henter de i barnehage og skole hver dag for at de skal få korte dager, hjelper med lekser, lager all middag her hjemme, tar klessvasken alene (mannen ødelegger klærne..hehe..) og tar de med på ballett hver sin dag.

 

Så jeg merker at nå er jeg SLITEN og vil gjerne at de to babyene skal komme til alle oss som venter så fælt på de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er blodtrykket på 120/80, har ligget på det nesten hele tiden. Har gått opp 12-13 kg nå tror jeg, er 19 dager til termin, så jeg håper vekta ikke stiger så mye mer!

Må måle blodsukkeret hele tiden, bare sånn at han i magen ikke skal bli for stor. Har endra kostholdet en del!

De regner med at han vil veie snaut 5 kg ved fødsel, hvis jeg ikke føder før da!

Sover dårlig, har kynnere og er oppe å tisser utallige ganger hver natt!

Dette blir min 3. Men de andre to er heldigvis så store at de ikke trenger å passes på så mye!

I forigårs fuga jeg fliser på 3 av veggene på badet, det var helt vanvittig slitsomt.

Og i dag har jeg fylt 5 pallesekker med ved.

Men det ser ikke ut til at noe av det jeg gjør får han i magen til å ville ut!

Hodet har vært festet i snart 2 uker, og legen trodde han ville komme før, men ser ikke ut til at han vil det! :)

Begynner å bli litt lei av å vente sånn nå! Men det er vel ganske vanlig! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hos jordmor på tors som kunne bekrefte at hode har festet seg, det ante meg etter mye nedpress smerter. 25 dager igjen til termin, og tulla er ca 46 cm og veier 2800. Mye store bevegleser fra tulla, og i tillegg de siste dagene mye kynnere. Helt klart at kroppen begynner å forberede seg.

 

Blodtrykket mitt har ligget på 105/70 etter jeg ble sykmeldt, men pga forkjørelse nå endret seg til 120/60. Status for øyeblikket er feber og kontinuerlig pussing av nesen. I det minste veldig glad for at jeg har blitt syk nå slik at jeg forhåpentligvis er frisk og rask til fødselen. Dette er vår første baby så vi er veldig spente.

 

Darlingen er snart ferdig med å pusse opp huset, og vi regner med innflytting om ca 1 uke, jeg fyker stort sett rundt og er hehe skal vi kalle det interiør- og innkjøps sjef. Snart i mål med det meste.

 

Det mest nødvendige til babyeb er kommet i hus heldigvis. Jordmor har bedt meg om å pakke sykehus bagen, har ikke kommet så langt enda. Prøver å få oversikt over hva jeg trenger ut i fra forskjellige innlegg her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 37, snart i uke 38. Var på UL for 2 uker siden og han sa at lillebror der inne er sannsynligvis 2,6 kg og at han kommer til å bli rundt 3,6 kg + til termin. Hodet hannes er festet allerede i uke 30. Han er kjempe livlig og rører mye på seg. I siste ukene har han vært våken flere timer av gangen. blodtrykket har ligget normalt siden første måling. Jeg her lite kynnere, det er såvidt jeg kjenner noe til når magen blir hard.

 

Jeg er litt plaget med at jeg må opp på do midt på natta, det bruker å bli opptil 5-6 ganger om natta og da kommer det lite ut. Men derimot når samboeren min fær på jobb da sover jeg kjempe bra ;)

 

Formen er bra men jeg har begynt å bli utrolig lei av å være kjempe stor. Er også lei av at folk er så utrolig opptatt av når jeg har termin og om jeg enda har født. Jeg har fått sånn vaske dilla som jeg har lyst å bli kvitt, er utrolig lei av å vaske og har bare lyst å gjøre noe som er artig.

 

Eller så har jeg kjempe lyst at han lillebror kommer om 2 uker, for da hadde det passet kjempe bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble en morsom tråd!

 

Jeg er så imponert over osima, skjønner godt at du er sliten, ja!! Føler meg bortskjemt, jeg som bare venter èn pluss har ingen fra før. Og jeg blir helt pumpa etter tre timer sammen med niesene våre på hhv to og tre år. Hvordan orker man å tenke på småsøsken? Orker man det man må, rett og slett?

 

Ellers så kan jeg meddele at helgen ble preget av salat og knekkebrød (nesten helt sant) fram til jeg dro på trening på søndag og veide meg der, og vekten viste 8 (ÅTTE!!) kg mindre enn den på legekontoret. Har en høne å plukke, for å si det sånn.

 

Er 34 uker i dag. Har lagret nummeret til føden på mobilen, yikes!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her kommer et innlegg fra meg på 40! Jeg har to barn fra før på 8 og 16 år, og synes det er både herlig, skummelt og helt sprøtt å nå være i uke 36 med nr. 3!! Jeg har vært frisk gjennom hele svangerskapet, og synes egentlig det verste har vært å vente på resultater fra alle de prøvene vi tar som er over 38. Særlig var det tøft å vente på resultatene fra fostervannsprøve, for de kommer jo så sent!

 

Akkurat nå er jeg sykmeldt halv tid, og har i underkant av en uke til permisjon. Jeg prøver å rive meg litt løs fra disse internettsidene og være i aktivitet, men merker at jeg ikke akkurat er klar for de størst påkjenningene. Prøver meg litt på ellipsemaskin og lette vekter, men ellers blir det endel kortere turer.

 

Dato for keisersnitt er satt, og jeg både gruer og gleder meg. Med en hypersosial tenåring, en aktiv fotballgutt og en baby i huset, regner jeg med fullt program og behov som spriker i alle retninger i tiden fremover! :-) Lykke til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også utrolig imponert over Osima, du er utrolig sprek. Dette er føste for meg og jeg er utrolig sliten og lei av å være gravid, det er såvidt jeg orker noe. Men jeg trur holdningen hadde vært helt det annet hvis jeg hadde hatt smårollinger her i hus. Men her sitter jeg alene hjemme hver eneste dag mens samboeren er på jobb.

 

enits40: Du hadde fin mellomrom mellom alle ungene, begge ungene dine har nådd å være ungen i huset i åtte år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...