meg & to små vampyrer Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 Fikk telefon nå,skal på intervju på den eneste jobben som har vært utlyst innen min sjanger den siste måneden. gruer meg ja. At det er jobbtørke hjelper ikke... Hvordan gjøre best mulig inntrykk denne gangen? ikke kødde det til som jeg antar jeg gjør ellers siden jeg ikke får jobber? Jobber i engasjement nå da, så håper jeg får gå også..
Mille** Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 Så spennende!! Jeg har alltid fått jobbene jeg har vært på intervju på (blæ, det hørtes skrytende ut, I know), selv om jeg har følt meg som en idiot etter mange av intervjuene. Jeg tror at et vinnende smil, blikkontakt, et fast håndtrykk og dermed et slående førsteinntrykk gjør susen, hehe.....Ellers gjelder det vel å være seg selv mest mulig, ikke gi inntrykk av at man er eller kan mer enn man kan, det vil kunne straffe seg i lengden. Mannen min har ansatt mange mennesker og han sier at det meste avgjøres i de første par minuttene. Noen ser man med en gang ikke passer, mens andre har man kjemi med fra første stund. Et godt førsteinntrykk er som sagt viktig. Det er også lurt å ha litt forhåndskunnskap om bedriften, virke interessert og stille spørsmål. Masse lykke til!! )
meg & to små vampyrer Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2010 Ja, jeg skal forberede spørsmål. Jeg pleier jo å prøve på alt det du sier da, men jeg får ikke så mange allikevel. Men det er klart, det skal litt til å hevde seg blant 346 søkere f.eks. (som det var på forrige jobben jeg søkte).
Mille** Skrevet 15. oktober 2010 #4 Skrevet 15. oktober 2010 WOW! Ja jeg har aldri måtte konkurrere med så mange andre søkere, det meste har vel vært rundt 50. Mannen min søkte på vel 90 jobber før han til slutt fikk tilslag. I mellomtiden jobbet han i bank mens han ventet på drømmejobben. Ordnet seg til slutt. ;o)
lille sprelle Skrevet 15. oktober 2010 #5 Skrevet 15. oktober 2010 Tror du bør ta utgangspunkt i at dette er en interessant samtale mellom to likeverdige parter som skal se om de vil satse på hverandre! Det gjør at du får selvtillit og det gir et bra inntrykk! Sett deg inn i bedriftens gjøren og laden (google i vei). Vær forberedt på spørsmål om gode og dårlige sider. Vær forberedt på faglige spørsmål Vær forberedt på spørsmål om holdninger og verdier. Lykke til!
meg & to små vampyrer Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. oktober 2010 Skal prøve. Det dummer er jo at jeg får mye avslag, søker mye, så FØLES jo ikke som likeverdige parter. Føles som desperate meg etter inntekt og de med all makt. Men skal prøve ¨å snu den, ser jo at det er uheldig utgangspunkt. Nå har jeg engasjement i lignende type avdeling også, det hjelper jo på. Hvertfall på selvfølelsen.
Gjest Filifjonka Skrevet 15. oktober 2010 #7 Skrevet 15. oktober 2010 Kle deg pent. Sjekk gjerne ut stilen i bedriften, og kle deg så pent som de som kler seg penest. Vær velstelt og ren. Vis interesse, og vær åpen når du svarer på spørsmål. Forbered gjerne svarene på spørsmål av typen hvorfor du vil ha akkurat denne jobben, hvorfor de bør ansette deg, dine sterke sider og dine dårlige sider. Fokuser på hva DU kan tilføre bedriften av kompetanse og ferdigheter. Vær ærlig, og ikke skryt på deg noe du ikke kan, men skjul heller ikke det du kan. Fremstå som selvsikker og trygg, men unngå å virke skrytende og brautende. Litt nervøs er greit, men ikke så skjelvende og redd at du knapt greier å snakke. Lykke til.
meg & to små vampyrer Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 15. oktober 2010 Takk-- Tror mitt største problem er å fremstille meg selv som selvsikker, når jeg (med god grunn i jobbsammenheng) ikke er det.
Gjest Tale30 Skrevet 15. oktober 2010 #9 Skrevet 15. oktober 2010 Så spennende!!! For det første: Husk at det som oftest ikke synes at man er nervøs, i alle fall ikke så mye som man føler selv. Jeg er veldig nervøs for jobbintervju, men har fått tilbakemelding fra rekruttererne om at jeg har virket så kald og rolig (HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!) For det andre, så er det veldig ofte knallgode medsøkere man stiller mot. Det vil si at det ikke er fordi du ikke gjlr en god figur at du ikke får jobb, men at de bare har hatt mange gode å velge mellom. Jeg var på gruppeintervju, og møtte da mine konkurrenter. Jeg ble innstilt som nummer to, noe jeg syns var utrolig smigrende i den gruppen søkere. Da skjønte jeg plutselig at det ikke er MEG det er noe galt med når jeg ikke har fått jobbene. Masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå