The Bad Gal Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 ..ha noe slags lokk(marsipan eller annet) på en gulrotkake? Og kan man ha gulrotkakekremen under da, eller blir det kvalmt? Har kjempegod oppskrift, men jeg er så rævva på pynt, men vil så gjerne prøve å imponere med ei kul kake til Halloween, hehe. Og når man farger marsipan; finnes det en smart måte å gjøre det på? Blir bare ujevnt og forferdelig klissete når jeg prøver med konditorfarge(sånne småflasker fra matbutikken) Hva er trikset? En liten how-to-do-it bildeserie på bloggen din hadde gjort seg, gulesider, hehe. Ender nok med at jeg må kjøpe ferdigfarga, men.... Og siste uvitende spørsmål; hva er sukkerpasta? Hva smaker det oh hva kan man bruke det på slags kaker? *amatøren*
Villa Perlesukker Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 Ok her trengs det mer enn en liten beskrivelse. Kakekurs er mer det du kan trenge hihi...heldig for deg at jeg tilfeldigvis er tilgjengelig både for shoppingtips, kaketips og kakelaging Du MÅ ha pastafarger. De kjøper du på panduro eller på cacas. Jernia. eller andre butikker. Jeg er sikekr på en tur innom Sandvika gjør susen Jeg bare MÅÅÅÅ dit neste uke så da vet du at vi har en avtale Sukkerpasta kan du lage selv. Skal komme med en knalloppskrift. Marsipan blir klissete fordi du bruker bedritne farger ( mener da konditorfarger) At noe så jævlig kan hete noe så pent. Huff var ikke meningen å være stygg.... Sukkerpasta er hvit marsipan men da uten mandler Og det kan du eller mmf ( oppskrift legges ut NÅ) bruke på en gulrotkake. MED kremen under. Og du dette tipset koster en gulrotoppskrift! Bare så det er sagt. Ikke tenk at du skal få sitte der med kanskje norges beste gulrotoppskrift og ha den helt for deg selv. Kos
Tredje drøm Skrevet 15. oktober 2010 #3 Skrevet 15. oktober 2010 Siden dere tydeligvis bor i nærheten av Sandvika, så bare et lite tips: På den nyoppussede Ultra har de tatt inn noe fra Cacas, bl.a. konditorfargene fra Wilton (de er supre). Så også at de har pakker med ferdigfarget marsipan (mange farger faktisk).
The Bad Gal Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2010 Uh, nå våkna lille spirrevipp på fanget mitt, så får ikke skrevet så mye her, men jeg trenger nok definitivt et skikkelig kurs, hahaha. Gudene vet når jeg uansett skulle få tid til å pynte kake, jeg får jo ikke gått på dass når jeg vil engang;-)) Hø? Selger de kakestæsj på Panduro?? Det har jeg aldri sett. Skjønt, jeg kjøper jo bare klistremerker der, så har litt skylapper for alt det andre rælet de hr der inne. Da må jeg ha en tur dit neste uke, i Sandvika, så vi har absolutt en date! Skulle jo fått til det denna uka, men småsjuke, sure unger, småsjuk mann og nå blir jeg syk også. Spoler tida frem til neste uke, vi:-) Vi får utveksle litt oppskrifter på mail eller "live" neste uke, må leite i rotet mitt etter de først:-) Herregud, nå driver hun å slipper seg, den dumme ungen! 8 måneder og står opp etter alt bare jeg snur ryggen, og nå slipper hun taket også! Dette kan ikke ende godt!
The Bad Gal Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2010 JA, så de hadde masse fint inne på Ultraen nå! Hadde de ferdigfarga marsipan, sier du? Da er jeg lettsolgt! Takk for tipset:-)
The Bad Gal Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. oktober 2010 Forreste, Tredje drøm; er du nordfra? Mulig jeg blander, men lurer på at ikke vi er fra samme by. Mener å huske du hadde et innlegg ang høstferie og ting å gjøre oppe i nord for et par uker sida.... Kanskje jeg vet hvem du er?
The Bad Gal Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 15. oktober 2010 Her er forresten nivået jeg har tenkt å legge meg på, kakemessig: http://www.google.no/images?q=halloween+cake&hl=no&biw=1280&bih=675&prmd=il&source=lnms&tbs=isch:1&ei=MQi4TJGDMISEOqzukJUN&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&ved=0CBIQ_AU Er vel beskjedent ambisjonsnivå det vel, når man ikke kan kjevle jevnt engang;-)
Tredje drøm Skrevet 15. oktober 2010 #8 Skrevet 15. oktober 2010 Ja, er fra Harstad, og bor nå i Asker. Du da?
The Bad Gal Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 15. oktober 2010 Samme her:-) Bor ikke langt unna deg nå heller, faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå