Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 Skal ha en høst/vinterdress en hun kan ha i vogna når vi skal mer enn å gå tur, når hun skal ut og inn av vogna osv. (Regner med at man ikke bruker hel utedress i voksiposen, eller gjør man det? ) Jenta mi er 7 mnd nå og jeg vil ha en dress hun kan sitte litt ute i snøen med og i pulken når vi skal gå ski. Regner med at til vinteren blir det strl 80. Holder det med dress fra hm/lindex osv? Ser heller for meg at de litt mer vann/vindtette kjøper man på barnas hus osv? Noen som kan gi meg litt veiledning i denne dressjungelen?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 Det kommer litt an på om barnet ditt er en varm type, eller om hun lett blir frossen. Jeg har aldri brukt dress i voksipose, det blir aaaaltfor varmt. Jeg hadde tre dresser til gutten min da han var på den alderen (var heldig og arvet)... En reima, en troll og en fra h/m... Jeg likte trolldressen best faktisk. Det er jo uansett begrenset hvor lenge en 7 mdr gammel tass sitter i snøen eller i sølepytter. Det blir vel mest på akebrett, pulk e.l., da er det godt med en dress som puster. Det er viktigere at ungen har godt ullag under dressen etter min erfaring. Og, naturligvis at de ikke blir våte, men de fleste dresser holder fuktighet ute for såpass små barn, fordi de jo ikke ruller seg i søledammer hele dagen.. De fleste da ihvertfall:-)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #3 Skrevet 15. oktober 2010 Nei, regner nok ikke med at hun sitter så mye i snøen, mest for å oppleve og utforske sin første vinter. Men selv om det bare blir litt så må hun jo ha en god dress Hun er veldig varm av seg. Det skal ikke være lett dette. Men det blir vel som vogna, når man først han kjøpt dress så ser man tilbake og kan ikke skjønne hva man stresset så med Men man vil jo bare ha det beste og det mest behagelige til de små skjønne barna våre HI
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #4 Skrevet 15. oktober 2010 Reima har jo et godt rykte, så hvis du har råd til det, så er du ihvertfall sikret hvis du kjøper det. Ellers har jo billigere dresser faktisk vunnet forbrukertester de siste årene. Jeg husker ikke akkurat hvilke dresser, men du kan sikkert søke det opp på nett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå