Gå til innhold

Lite liv....


chic

Anbefalte innlegg

Hei!

Er nå i uke 20 og kjenner veldig lite. Men nå skal j på UL på tirsd så da er j spent om alt er som d skal. Men fra uke 20 så skal man kjenne litt hver dag, er d ikke sånn? Jeg har to jenter fra før og j mener at j kjente liv mye tidligere med dem. Ingen svangerskap er like så d er nok i orden. Har vært hos lege og JM i mellom og vi fant fosterlyden. Er litt bekymret alikevel! Noen flere som har d sånn...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

 

Jeg er nå 17+2, og har kjent liv en stund.. men nå har det vært rolig.. Og har egentlig vært litt bekymret. Men våknet idag, og kjenner litt bobling igjen. Har kjent også noen spark/dult tidligere denne uka, men ikke nå.

Så har selv vært veldig bekymret.

Med det er fra uke 28 at man skal kjenne liv hver dag. Så alt er nok som det skal tenker jeg :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt dager innimellom der det var lite liv. Men kanskje var jeg så travel disse dagene at jeg ikke rakk å kjenne etter... Jeg har ringt til legen noen ganger, og fått komme til ekstrasjekk med dopler, og alt har vært fint. Og så plutselig kommer det en liten hilsen fra magen igjen.. Morkakens plassering har stor betydning, i forrige svangeskap var jeg langt over halvveis før jeg kjente noe, og fikk da beskjed på UL om at morkaken dempet det meste av spark...

Så alt er nok i skjønneste orden! Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg venter barn nr 5 (!):) og har vært veldig bekymret denne gangen pga at jeg har nesten ikke kjent liv, og jeg var nesten 19 uker. Var på ul i dag, og i magen lå en liten gutt og sparket - bli til og med flyttet til 19+1 uker (18+5 egentlig). Grunnen var , som jeg håpte, at morkaka lå foran og dempet sparkene.

Satser på at det er grunne hos deg også!

Lykket til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Chic!

 

Uff, man leser seg nesten blind på alle de som kjenner liv så tidlig at man tror det er unormalt å ikke kjenne liv før uke 24.

Jeg forstår deg så inderlig godt, da jeg har det på samme måte selv.

 

Jeg er i uke 19, er andregangsfødende, og derfor forventet at jeg denne gangen skulle kjenne liv tidligere enn sist.

Forrige gang hadde jeg morkaka foran, og kjente liv rundt uke 19.

Jeg var på ordinær ultralyd på tirsdag, og alt så ut til å være i skjønneste orden, og vi kunne se en fantastisk gutt som lå der og bevegde seg (uten at jeg kjente noe). Det viste seg at morkaka ligger foran denne gangen også. Jordmor mente også at han fortsatt har ganske stor plass, og det fortsatt kan ta tid før jeg kjenner noe. Beroligende å vite, men man blir så utålmodig etter livstegn at man nesten blir sprø!

 

Jeg har av og til kjent noe bobling og kiling, men det kan også være tarmene... Gleder meg så inderlig til de tydelige sparkene kommer! Da får man liksom bekreftet hver dag at det bor noen inni magen;-)

 

Alt er nok i skjønneste orden, og jeg mener at det ikke er før rundt uke 24 som er gjennomsnittet for å kjenne liv, og har man morkaka foran så kan det ta lengre tid!

 

Lykke til videre i svangerskapet:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at flere deler erfaringer m meg. Ja man blir bekymret men har en viss følelse på at morkaka ligger foran. Er spent på UL på tirsd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 20+3 på vei og kjenner fortsatt ikke liv. Nesten så man blir litt irritert når man får spørsmål om man kjenner noe hele tiden.. Var på ul for to uker siden og det viste seg at jeg har en stor og god morkake som ligger foran og babyen sparker i den som bare det, derfor jeg ikke kjenner noe enda. Hun sa det kunne ta opptil fire uker til før jeg kjente noe, så vi får bare vente i spenning, alt var hvertfall feiende flott med lillejenta:-) Håper du fikk se at alt var bra på ul din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...