Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg, damer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en ukes tid siden ble det slutt mellom meg og samboer. Er kjempe lei meg, og klarer ikke å fungere i det hele tatt. Vi bor fortsatt sammen, sover i samme seng osv. Jeg venter på at jeg kan flytte inn i ny leilighet. Kjenner jeg gleder meg til det, skal bli godt å få avstand! Men, problemet mitt er at jeg er skikkelig psyko sjalu. Bare tanken på han og noen andre knuser meg helt innvendig. Klarer ikke å slå meg til ro med tanken! Er blitt helt paranoid, og ser og tenker for meg ham med noen andre. Huff. Ikke at det faktisk er noen andre damer inn i bildet, men hva vet vell jeg. Vet det er over med oss, og at vi har ingen forpliktelser. Men, synes ikke det passer seg nå - når vi fortsatt bor under samme tak. En del av meg ønsker at vi kan prøve på nytt igjen, da jeg er kjempe glad i ham!! Men en annen del av meg sier at jeg bare må komme meg bort, ikke bry meg om han treffer noen andre, ikke tenke mer på han og bare bryte all kontakt så for jeg har flyttet. Han sier selv han ønsker at vi skal komme tilbake til hverandre, og starte på nytt - men vi har en lang vei å gå før vi kommer dit. Slik det er pr dags dato, så sliter jeg ham ut med alle mine spørsmål, tanker, bekymringer og fantasier om han og andre. Klarer ikke å tenke positivt på at vi kan finne tilbake til hverandre. Skulle ønske jeg kunne skyve mine negative tanket laaaangt bort, og ikke "krype" slik jeg gjør nå for ham. Hvordan kan jeg slå meg til ro? Dette er en vond sirkel. Vil ikke være den desperate, psyko eksen som bare maser og gnåler. Fortsetter jeg slik kommer vi i alle fall ikke til å finne hverandre igjen!! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette minner litt om meg og eksen min. Vi var sammen i flere år og var forlovet. Vi bodde også sammen i 3 mnd etter det ble slutt i påvente av at han skulle flytte ut. Jeg hadde samme tanker som du har.

Min erfaring er at du må bare la vær å tenke på det. Prøve å slette alle spor og droppe all kontakt med han. Prøve å fokusere tankene dine på andre ting og bygge opp et liv du er fornøyd med uten han. Så får tiden vise etterhvert om det blir dere igjen. Men i utgangspunktet så anbefaler jeg deg å ikke se på det som en mulighet i første omgang. Bare kom deg vekk og prøve å glemme. Du trenger ikke å finne deg noen andre, da tror jeg det blir vanskelig hvis dere skulle ende opp sammen igjen.

Jeg vet hvor ufattelig vanskelig det er, men tro meg, du kommer over han, og er det "ment to be" så er det det, men i de fleste tilfeller så er det dessverre ikke det. Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...