Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 Og jeg er gravid.. Smitter jeg barnet nå da??
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 Vectavir fungrer om du husker å smøre det på ofte. Det kan smitte om du kysser barnet eller om du tar deg på såret og så på barnet. Hvis du vil unngå å smitte barnet ditt, så anbefaler jeg det Compeed munnsår plaster. Det forhindrer smitte og i tillegg så skjuler det såret litt. (Men da kan du ikke bruke Vectavir i tillegg)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 Bruk compeed munnsårplaster, det forkorter herpesutbruddene med ganske mange dager. Barnet vil få det senere dersom du har det, men første utbrudd kommer gjerne ikke før barnet nærmer seg skolealder, og vil da være så lite at det kanskje ikke merkes. De fleste får regelmessige utbrudd først uti ungdomsårene. Husk på at så mange som 85% av oss har viruset, men ikke alle får regelmessige utbrudd.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Lurer på om det finnes en vaksine barn kan få når de er små, men de må få den før sitt første utbrudd. Dette er noe jeg har hørt, så vet ikke helt om det er helt slik...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå