Gå til innhold

Røyking i barnehagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I barnehage datteren min går ser jeg at mange av de ansatte røyker. Når jeg leverer ser jeg gjerne at de er på vei rundt hjørnet med en kaffe kopp i hånden,

 

Hva tanker har dere om at de ansatte røyker i arbeids tiden?

Tror dere barna legger merke til dette?

Ville dere som foreldre reagert på dette?

Hvorfor/Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lene de kke sitter inne med barna på fanget og røyker skal de bare røyke for min del. Ser ikke hva som er galt i det. De fleste barn har jo faktisk sett røykere før, noen til og med KJENNER noen som røyker. De ansatte har tross alt lov til å ta seg pauser, hvorvidt de vil gå på do å onanere, spise sjokolade eller sitte bak barnehagen å røyke i pausen bryr jeg meg ikke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de står slik at barna ikke kan se det og de vaske hendene sine etterpå må det jo være helt ok.

Kanskje barna legger merke til det, men man kan jo ikke skåne de for alt mulig heller..i den grad det er å skåne de fra noe..

 

Jeg vil mye heller ha en blid røykende assistent/førskolelærer enn en irritert en som ikke røyker til å passe mine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som teller mest er selvfølgelig omsorgen for barna, ikke om de røyker...men det er forskjell på å ta seg en eller to i løpet av dagen, enn en person som stinker askebeger og røyker masse i løpet av dagen..det syns jeg ikke noe om nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet i barnehage tidligere, og jeg røyket! Var ute kanskje 2-3 ganger om dagen. Da stod jeg slik til at det ikke var mulig for barna å se meg, eller kjenne røyklukta, og jeg vasket henda når jeg kom inn igjen.

 

Jeg vet jo at det luktet jo røyk av mer enn hendene mine, men sånn er det bare, og jeg tror nok de aller aller fleste vil forstå og synes det er ok at voksne mennesker har sine behov selv om de jobber i barnehage og ikke på kontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...