Gå til innhold

Hvor lenge spiser de grøt ????


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn som blir 2år i januar.

Lurer på hvor lenge det er vanlig at de spiser babygrøt, i hvilken alder er det bruker å slutte med det..

 

Får en beibin til i april å hadde håpet jeg var ferdig med beibi tingene ang han til den er født, skal prøve meg meg bleieslutt etter burdagen hans noen råd ang det oxo ?? hvordan skal jeg få gjort det når han går i bhg om dagen liksom ???

 

Blir super glad for råd her !! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår sønn spise grøt til tre års alderen, men ikke "baby" grøt. Når han var to begynte vi og lage bjørns havregrøt med rosiner, dette ble en vinner! Tar like lang tid som de pulver boksene! Vi fikk en til da han var 2!!! Så da hun ble eldre fikk hun smake dette, men grøt spiste hun nesten aldri.

Lykke til!

Skrevet

Jenta mi er sanrt 3 år og hun spiser gjerne babygrøt i 8-12-15mnd alder til kveldsmat. Til frokost bruker vi havregrøt med rosiner og bananbiter i, det er en like stor suksess hver gang :) Fløyelsgrøt og risgrøt går fint til middager. semulegrøt.

 

Når det gjelder bleieslutt kommer hovedsaken av om han er klar for å slutte med bleiene eller ikke. Frøkna her går veldig i perider med å gå på do-få stjerne i boka eller bruke bleie. Hu får en liten premie når hun har fått 10 stjerner, bare en liten ting som en film fra rema 1000 for eks. Og at vi alltid gjør det til en veldig positiv ting at hu tisser på do :) Det smitter over og gir de lyst til å gjøre det igjen. Forøvrig fikk vi henne ikke til å gå på potte, doring funker greit men det beste er doringen med håndtak og trappetrinn for der klarer hun seg selv... Og hun foretrekker å sitte litt alene på do så da går jeg utenfor :)

 

Skrevet

Jenta mi er sanrt 3 år og hun spiser gjerne babygrøt i 8-12-15mnd alder til kveldsmat. Til frokost bruker vi havregrøt med rosiner og bananbiter i, det er en like stor suksess hver gang :) Fløyelsgrøt og risgrøt går fint til middager. semulegrøt.

 

Når det gjelder bleieslutt kommer hovedsaken av om han er klar for å slutte med bleiene eller ikke. Frøkna her går veldig i perider med å gå på do-få stjerne i boka eller bruke bleie. Hu får en liten premie når hun har fått 10 stjerner, bare en liten ting som en film fra rema 1000 for eks. Og at vi alltid gjør det til en veldig positiv ting at hu tisser på do :) Det smitter over og gir de lyst til å gjøre det igjen. Forøvrig fikk vi henne ikke til å gå på potte, doring funker greit men det beste er doringen med håndtak og trappetrinn for der klarer hun seg selv... Og hun foretrekker å sitte litt alene på do så da går jeg utenfor :)

 

Skrevet

Tja, jeg er godt voksen, og spiser fremdeles grøt :-))) da ikke babygrøt, men havregrøt, som er et godt alternativ for liten og stor.

 

Synes ikke du skal stresse med bleieslutt fordi det kommer en ny liten. Storesøsken kan ofte føle det veldig personlig og at de blir forsøkt "byttet ut" hvis det kommer en ny baby som får alt den nettopp har blitt "fratatt".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...