Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 Triller dere barnet til barnehagen hver dag i hele vinteren? Hvordan er det egentlig å ikke ha bil og førerkort på vinterstid? Jeg kjenner jeg gruer meg skikkelig her...
Gjest eelis+kian Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 Nå gikk ikke gutten min barnehagen i fjor, før jeg fikk lappen, men jeg følte jeg måtte svare likevel. Så lenge du har en god vogn, kan du trille i all slags føre. Jeg trillet over alt i fjor, og det gikk helt fint. Bare kle godt på babyen og deg selv, så går det nok helt fint! ... Men jeg ville nok begynt å tenke på å ta lappen :-)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg er alenemor til to barn, har ikke lappen. Har en på 5år og en på 2år. Triller minsten i vognen, og eldste går, bruker ca 15min en vei. Gruer meg til snøen kommer. Da er det slitsomt, sjeldent brøytebilen har brøytet fortauet før vi kommer. Men det går. bruker litt ekstra tid, innimellom så henter faren min unga og kjører de hjem:)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #5 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg har bil og lappen, men skal selge bilen nå pga. studier. Jeg har hatt bil i over 5 år, så det blir uvant. Men vi bor sentralt, så det går nok bra ) Nå er barnet mitt 3 år, så vi kommer til å bruke akebrett i vinter, og sikkert bæresele innimellom.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #6 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg har verken bil eller lappen, og ikke har jeg tenkt å ha heller. Jeg bor sentralt og har alt rundt meg, så bil trenger jeg ikke. Isåfall så måtte det blir på grunn av ferie...men da hadde den sikkert blitt brukt 2-3 ganger i året... Jeg liker ikke å kjøre bil heller. Så på programmet Kristin flytter inn på TV2. Der flyttet hun inn hos Christer Falck og kjæresten hans. Han fortalte at verken han eller hun har lappen og det synes jeg var ganske kult... man har jo kollektiv, og man sparer jo miljøet også... hadde jeg hatt bil, så tror jeg hadde blitt ordentlig lat og ikke orket å gjøre noen ting. For da blir alt så lett vint liksom...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #7 Skrevet 14. oktober 2010 til vanlig så bærer jeg minste i sjal og største går...bruker ca 20 min til barnehagen... sist vinter var det jo så grusomt med snø, og ikke noe var brøytet, så brukte nesten en time å komme ned til barnehagen, og da var største helt utslitt!så da endte det med å ta bussen:P blir dyrt med buss i lengden, så den tas kun når det så og si er helt umulig å komme seg framover! går fint å være alenemir uten bil/lappen...jeg selv går alltid dit jeg skal, eller sykler. blir mye gåing i løpet av dagen, men en blir vant til det=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå