winneboo Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 Datteren min skal feire bursdagen sin på lørdag og det er kun 5 av 19 som har svart innen fristen jeg skrev på kortet. Jeg skrev at jeg ønsket svar om de kunne komme eller ikke. For da er jeg helt sikker på at alle har fått med seg at det er bursdag. De første to årene i barnehagen har alle svart og dette har vært vanlig på avdelingen. Men i år er det kommet en del nye barn på avdelingen siden de fleste begynte på skolen i høst. Så jeg tenker at kanskje de er vant med en annen praksis. Så nå får jeg litt smånoia da. Skal jeg regne med at de som ikke svarer kommer alikevel? Har ikke nr til alle folkene heller fordi det er ikke laget noe adresseliste ennå. Føler det blir litt dumt å mase også. Men er jo litt ålreit å vite om det kommer 5 barn eller 19 barn..hehe.. i forhold til hvor mye jeg skal bake og hvor mange godteposer jeg skal handle inn til. Kjenner jeg får litt sånn hetta..hehe.. er så vant med å vite dette noen dager før, men i år ble det ikke sånn. Hva hadde dere gjort? Stelt i stand til 19 barn eller??
ano`num *17.03.10* Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg ville ordnet til 19 barn og heller fryst restene om dere ikke klarer å spise opp (kose) dere med resten før det er gåent. Hos oss er det vanlig praksis at vi sier ifra om det ikke passer. Antar at det er slik de tenker de som ikke har sagt at de kommer?
trillemamma Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg har dårlig erfaring med å kreve tilbakemelding på om folk kommer. Vanlig praksis i vårt område er å melde fra kun om du ikke kommer. De fleste kommer, blant de som ikke kommer, melder nesten alltid folk avbud på forhånd.
Fire småtroll Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg har etterhvert hatt noen barneselskaper her og jeg har bare opplevd en gang at en person som ikke har meldt avbud ikke har kommet, ellers kommer alle en ikke hører noe fra... Men her er det vanlig praksis å sette det på innbydelsen også da: "Si ifra om du ikke kan komme"
winneboo Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. oktober 2010 Ok da regner jeg med at alle kommer, for har kun fått fem mld om at de barna kommer. Veldig dumt hvis folk ikke sier ifra, så håper at de som ikke gir lyd fra seg kommer. Hos oss har det vært vanlig å si fra om du kommer, og om du IKKE kommer. Men som sagt så er nesten hele avdeling byttet ut, så det er jo nye foreldre nå. Men siden jeg skrev det på innbydelsen så håper jeg at folk ga en pip fra seg uansett. Litt bortskjemt der kanskje..hehe... Men da steller jeg i stand for 19 barn så er jeg hvertfall gardert
rødt&blått Skrevet 14. oktober 2010 #6 Skrevet 14. oktober 2010 Syns det ergreit å si ifra at man kan komme og jeg... Sist bursdag var det 1 som ikke ga noen beskjed og var eneste som ikke dukket opp også. Lite respektfullt sier nå jeg bare.. Er vel ikke så stort problem å si ifra! Er vant med det til voksenfest også, at man gir beskjed både om man kan eller ikke!
togutter-08og10 Skrevet 14. oktober 2010 #7 Skrevet 14. oktober 2010 Det er dessverre veldig mange som mangler folkeskikk og ikke svarer på invitasjoner, både bursdagsinvitasjoner til barn og andre fester.
Gjest mphs Skrevet 15. oktober 2010 #8 Skrevet 15. oktober 2010 Skrev du tlf.nr ditt på invitasjonen? Ungene har ikke vært i så mange bursdager enda, men har gitt beskjed uansett de gangene.
Jada-har fire små Skrevet 15. oktober 2010 #9 Skrevet 15. oktober 2010 uff, sånn er så kjedelig. Jeg inviterte 5 barn i barnehagen til snuppa da hun ble 4 år. De skulle gi beskjed om de IKKE kom. Ingen ga beskjed, men bare 2 dukket opp. Det syntes jeg var fryktelig trist i grunn, hun hadde jo gledet seg til venninnene kom. Heldigvis hadde vi noen venner med barn som vi også hadde invitert, så da ble det noen barn likevel. Hun hadde en flott bursdag til tross altså Derfor mener jeg det beste er at man sier ifra uansett om man kommer eller ikke. Vanskelig å si hva du bør gjøre...kanskje få nummerene av de i barnehagen??
ariel78 Skrevet 15. oktober 2010 #10 Skrevet 15. oktober 2010 Her praktiseres konsekvent si fra hvis du ikke kommer, ikke alltid jeg finleser invitasjonen så er ikke sikkert jeg hadde fått det med meg hvis det stod noe annet. Vil tippe de fleste av de 19 kommer, alltid en eller to som ikke dukker opp uten beskjed, men de fleste pleier å si fra hvis de ikke kan er min erfaring.
meg & to små vampyrer Skrevet 15. oktober 2010 #11 Skrevet 15. oktober 2010 Da vi inviterte for en måneds tid siden så meldte to fra at de ikke kom, tre at de kom og resten sa ingenting. Dvs at 4 stykker svarte bare ikke. jeg hadde skrevet det samme som deg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå