Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 Fikk litt av ei venninne som har vært plaget med kvalme i forbindelse med svangerskapet. Jeg er også kvalm, derfor fikk jeg resten hun ikke hadde bruk for lenger. Men så står det at det går over i morsmelka, og jeg ammer enda. Kan ikke jeg ta det da??
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 En bør aldri ta legemidler som ikke er skrevet ut til en selv. Afipran er reseptbelagt, gå til legen din og spør hva DU kan gjøre med DIN kvalme i stede for å ty til din venninnes medisinskap.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 Graviditet. Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin.. . Risiko ved bruk under graviditet er liten. Det er ikke påvist fosterskadelige effekter ved bruk av Afipran som kvalmestillende middel hos gravide. Andre typer av denne gruppen legemidler (dopaminreseptorblokkere) har i høye doser i 3. trimester vist langvarige, forbigående nevrologiske forstyrrelser hos barnet. Afipran bør derfor ikke brukes i de 3 siste månedene av svangerskapet.. Amming. Går over i morsmelk. Rådfør deg med lege eller apotek ved mer enn tilfeldig bruk av Afipran under amming.. jeg ville ikke tatt det. ville hørt med lege/farmasøyt først. .
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg går på disse selv pga migrene. Jeg ville ikke tatt de mens jeg ammer, ikke uten å spørre kvalmen først. Jeg bruker de så sjelden jeg kan fordi jeg rett og slett blir "rar" i hodet av det. Det skremmer meg litt med tanke på innhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå