Gå til innhold

superrask fødsel men laaang historie. (samme som 3tri)


carina86

Anbefalte innlegg

ja da har jeg født, ville bare fortelle om min superraske fødsel.

Termindatoen min var mandag 11.10.10

var hos legen på kontroll onsdag13.10,

hvor hun sa at hvis jeg ikke har født til over helgen bestiller hun igangsetting på A-hus. (tanken min var bare blæææ så mye over vil jeg ikke gå) kommer hjem å slapper av litt før jeg skal hente JR i barnehagen. mannen min kommer hjem å vi bestemmer oss for å lage go' woken vår til middag (første retten han lagde til meg for 7 år siden som ikke kom fra pose å skal røres ut med vann, hehe)

 

jeg henter jr og vi går på butikken å handler inn alt av grønnsaker, utenfor møter vi på naboen og dattera ("kjæresten" til sønnen vår, de er 2og 3år) ble pratenes om igangsetting og kjærringråd, (hadde forsåvidt prøvd alt vi har kommet over på nett!!)

 

hjemme spiser vi og koser oss, jeg la meg ca kl 22 for jeg var så sliten, tok med meg varmeflaska inn å la på ryggen har hatt så vondt de siste dagene. kl 23 våknet jeg av at jeg måtte på do, fikk med gubben i senga, han satt å duppet av i sofaen,, mannen min sovnet ca 23.13 å vånet av at jeg spretter opp av senga 23.15.. FAEN!!!

der gikk vannet..

 

jeg hopper inn i dusjen,ringte føden, fikk beskjed om at jeg ikke trengte komme inn da siden vanet var klart og jeg ikke hadde rier.

greit, men vi ante ugler i mosen. hehe så fikk tak i broren min og dama som kom til oss for å sitte barnevakt hvis det skulle skje noe. Da kl var mellom 00.15-00.30 kom første rie, så kom neste 3 min etter.. hadde 4 rier med 3-4min mellomrom. da ringte vi føden fikk beskjed om at vi kunne komme.

 

kommer frem å blir koblet opp på maskinen.

riene kommer jo heletiden plutselig "må jeg på do" å der begynner man å presse.. ja... hmmm. jordmorstudenten står å gaper: må du presse NÅ???? JAAAAA!!!! Hun løøper ut for å hente jordmora..

hun kommer inn å sier her høres det ikke bare ut som om hun presser hun gjør det....... de drar av meg buksa å sjekker åpningen.. jaha her er hodet! dette kommer til å gå fort Carina...

jordmor studenten får tak i barnepleieren som løper som en galning for å ordne seng til mini.

så får mannen min beskjed om at han må hjelpe meg over å inn på fødestua.. fort!!! så han og jordmor drar meg over gulvet. var ikke heeelt lysten på å gå akkuratt da.. kommer meg opp i senga å hadde tre pressrier der å da var prinsen ute kl:02.02... ca 1time og 45 min etter første rie!!!!

 

hørt mye negativt om styrtfødsler, men jeg må si at selv om jeg var redd der å da siden det gikk så fort så ville jeg heller hatt en sånn fødsel til, enn en som tok mange timer (ikke at vi skal ha flere nå! 2gutter er helt perfekt.førsteman kom ut etter 6.5time)

så imorgen drar vi hjem til resten av familien. gleder oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...