BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 Naar begynte graviditeten aa synes? Jeg har plutselig veldig oppblaast mage, men med mine smaa 6+4 uker, kan det umulig vaere det?!! Hadde ikke saann superflat mage fra foer, men dette er voldsomme greier. Er det vanlig aa bare bli oppblaast likevel? Luft, liksom? Hormongreier??...
Babyønske �� Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 Det vanlig å bli oppblåst ja, spesielt i første trimester. Samtidig blir magemuskler og tarmmuskulatur mer avslappet, slik at magen står mer ut av den grunn. Livmoren kommer jo ikke over skambenet før rundt uke 12 om man er førstegangs, litt før om man er flergangs. Så det sier seg selv at det ikke livmoren som lager mage. Jeg har vært oppblåst til og fra siden uke 6 ca, livmoren kom opp for kanten sånn rundt uke 9-10, men den gjør fortsatt ikke noe ut av seg, jeg er 12+3 i dag og andregangsgravid. Så at jeg allerede har litt mage skyldes slappe magemuskler og at jeg er litt oppblåst, samt at jeg har vært gjennom det samme for ikke så veldig lenge siden. Men ikke alle dager er like, noen dager er jeg mer eller mindre normal, andre dager ser jeg ut som jeg er halvveis i svangerskapet.
Gjest Mentha Skrevet 15. oktober 2010 #3 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg så magen selv når jeg var rundt uke 15-16, andre så den ikke før jeg hadde passert uke 19 Er nok mye som er oppblåsthet i starten ja, jeg merket selv at klærne ble trange over magen allerede i første trimester, og jeg hadde problemer med å få på meg buksene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå