Gå til innhold

Hva gjør dere når huset ser bomba ut og dere har NULL energi?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar det alltid etterhvert.

Skrevet

Tar med meg babyen og drar ut en tur. På kaffebesøk eller på overnattingsbesøk. Det hjelper alltid på akutt rydde-vegring;)

Skrevet

Vet du, jeg lar det aldri gå så langt at det ser bomba ut.

Nyttelast er tingen!

Skrevet

jeg sitter her på bim og mannen rydder :)

befrielse.

Rydder ikke han så blir det seende bomba ut til en av oss har energi til å gjøre noe med det :o)

Skrevet

Jeg har problemer med helsa som gjør at jeg av og til har NULL energi, og da mener jeg sånn at jeg nesten ikke klarer noe.

HI

Skrevet

Da prioriterer jeg matrot og klesvask. Støvsuging, vasking o.l. kan vente.

Skrevet

Tar meg en tur ut, en dusj, en god natt søvn, eller en lat dag på sofaen for å hente inn energi. SÅ bestemmer jeg meg for ett og ett rom som skal ryddes/vaskes, og tenker ikke på alle de andre rommene før jeg er ferdig med det jeg holder på med.

Skrevet

Da rydder jeg. Ikke noe som heter null energi, det er bare latskap.

Skrevet

jeg rydder bra, men veldig fort! så slenger jeg meg nedpå:)

Skrevet

Dette skjer som regel på kveldstid om det rammer meg..... da måker jeg mat-ting inn i kjøleskapet, pusser tenner og legger meg og satser på at mannen årner det han synes er nødvendig når han kommer hjem litt senere. Hvis jeg er alene så setter jeg vekkerklokka på en halvtime tidligere og tar det grøvste når jeg har sovet en natt. Har langt mer overskudd på morgenen enn kvelden :-)

Det er lov å ha det bomba innimellom også! Men utrolig godt når man igjen får tatt tak og får orden i sysakene.

Skrevet

Huset ser skjelden bomba ut. Alt har sin plass og blir satt der det skal med en gang egentlig.

Barna rydder alltid etter seg når de er ferdige med noe eller skal legge seg. Kopper og kar puttes rett i oppvaskmaskinen etter bruk og dersom noe ikke ligger der det er tar jeg det med meg dersom jeg skal for eksempel på do eller hente noe i et annet rom.

Skrevet

Sender barn og mann på badeland, setter musikk/lydbok i ørene og setter igang...

Skrevet

Da ringer jeg hushjelpen og spør om hun kan komme en dag ekstra denne uken. Huset ser egentlig aldri helt boma ut her.

Skrevet

Jeg lar det ikke bi bomba hjemme, liker å ha orden og system i saker og ting, og tar det med en gang før rotet oppstår. Mye lettere enn skippertak like før man venter gjester.. :)

Skrevet

De dagene jeg har null energi, og knapt klarer å gå fra stua til do uten pause, så gjør jeg noe jeg kaller 10. Da rydder jeg 10 ting, henger opp 10 plagg, tar 10 ting ut av oppvaskmaskinen el. før jeg går på do, eller før jeg setter meg igjen. Dvs at hver gang jeg reiser meg, uansett grunn, så gjør jeg 10 ting.

På dager jeg er litt bedre, gjør jeg 20 ting.

På den måten blir det aldri bomba, og det å rydde 10 ting 10 ganger om dagen er overkommelig.

Skrevet

Da har du vært heldig hvis du aldri er tom for energi! Hva vet du om andre er late eller ei forresten? Kanskje de har helseplager som meg og tusener av andre?

Den var til 20.30

Skrevet

Her ser det til tider helt bomba ut. Vi flyttet inn for halvannet år siden og har vel aldri kommet helt i orden. Vi har fortsatt ikke funnet en fast plass til alt mulig rart og da blir mye liggende og flyte. Hvis jeg har absolutt NULL energi så lar jeg det ligge og unngår å invitere noen inn fram til jeg/mannen har ryddet. Jeg tåler litt rot bare det er rent under rotet

Skrevet

Hi vil du sende meg en PM

Vennlig hilsen

Skrevet

Skulle jo ikke være anonym

Jeg har det også sånn som deg,til tider 0 energi og akkurat vært igjennom flere ukers "ikkefåttgjortnoe" periode.

Eneste jeg har gjort er klær,stell og matlaging det høyst nødvendige.

Mest sannsynnlig så har jeg ME,men er ikke ferdig utredet enda.

Send gjerne en PM

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...