Gå til innhold

Når sluttet ungene deres med vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt og selge vognen til gutten min på 2 år og 4 mnd. Vil jeg andre på d? Den blir jo netsen aldri brukt.. Har en baby i tillegg og jeg kan jo ikke gå rundt med 2 vogner. Og han går i full bhg så.. Den blir bare av og til brukt i helger visst jeg er ute og går tur med min mor el en sjelden gang samboer.

Hvor lenge brukte ungene deres vogn? :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minsten er 2,5 år, og vi bruker veldig sjelden vogn. Men jeg synes den er kjekk å ha i bakhånd om vi skal gå langtur på hytta, på ferie etc.

Han sover også litt midt på dagen, så da er vogna grei om vi er avgårde.

Kommer ikke til å kvitte oss helt med trilla før etter neste sommer tenker jeg.

Skrevet

Mitt barn sluttet med vognen rett før 2 års alder. Går ikke i barnehage.

Mulig du vil angre i enkelte situasjoner en skjelden gang.

Skrevet

Uff, det var mye skrivefeil i det innlegget mitt gitt. Men dere skjønte hva jeg mente;) hehe.

Hmmm. Ja jeg tenker litt på det visst vi er og går tur og sånt. Men visst vi skal kjøre et sted og gå skikkelig tur liksom, så har vi uansett d problemet av vi ikke har plass til mer enn en vogn i bilen.. Og skal vi på ferie så ser jeg ikke helt for meg at vi drasser med oss to store vogner heller. Blir ikke det mye stress og veldig dyrt da?!

Hmm.. Klarer liksom ikke helt og bestemme meg..

Skrevet

Lille har knapt brukt vogn dei par siste månadene, ho fyller tre i november. Mykje av grunnen til at vogna ikkje er brukt er at den treng litt service, og eg gidd ikkje legge ut pengar på vogn når jenta er så stor allerede...

Hadde vi hatt vogn som var i stand hadde vi kanskje brukt den litt. Ho søv på dagtid enno og blir ofte sliten/redd når vi er ute blant folk (på handling eller f.eks. Akvariet), så då brukar vi bæresele.

Skrevet

Eldstegutten har omtrent ikke brukt vogn etter han fylte 2 år. Nå som han har fått en lillebror, har vi kjøpt et søskenbrett som brukes de få gangene vi skal ut på tur alle sammen. Han elsker søskenbrettet sitt :-) Jeg skulle ha solgt vogna for lenge siden, men har som deg tenkt at han kanskje fikk bruk for den.....Men den gang ei.

Skrevet

oi - vi bruker vognen daglig vi!

I ukedagene står den i barnehagen som sovevogn og i helgene har vi den som sovevogn der. Bruker også vogn om vi skal gå langt og da er den bagasjetralle når snupp ikke sitter i den.

drøyt 2,5 år.

Er vi på steder med mye folk, er det veldig greit å ha en vogn som "base" for ungen.

Vi har faktisk tre stykker og de brukes forskjellig - sykkeltralle (som kan være vogn og pulk) Den tradisjonelle kombivogna og en reisetrille.

Hun er flink til å gå og kan gå lenge, men av og til har hun ikke lyst og jeg presser henne da ikke.

Skrevet

Eldstemann sluttet å bruke vogn helt noen måneder før han fylte tre, da var det en frøken som tok over vogna og han gikk ved siden (vi kjøpte sånn søskenbrett og det ble brukt hele to ganger for eldstemann mente det homplet så og kilte i ørene :D)

Skrevet

jeg har anskaffet en søskenvogn/tvillingvogn jeg da som jeg bruker hvis vi skal på lengre turer for den eldste på 2,5 år liker å gå, men kan bli sliten pg da er det godt å kunne hvile beina i vognen.

Skrevet

Brukte vogna til hun var 4 år faktisk. Fy meg! Hehe.. frem og tilbake til butikken med handleposer så kom vogna godt med :) og frem tilbake til barnehagen.

Men det var bare en sånn liten paraplytrille til 200 kr da. De store vognene ble ryddet bort fra hun var ca 3 år for da sluttet hun å sove i vogna i barnehagen.

Skrevet

Oki. men gutten min sover ikke i vognen i bhg heller. Han sover på madrass inne.

Og som sagt så har jeg en baby som selvsagt ligger i vogn;). Visst ikke jeg hadde hatt det så hadde nok vognen blitt brukt litt mer. er derfor jeg tenker at jeg like gjerne kan selge den.. hmm.. Ubesluttsomheten lenge leve;)

Skrevet

3år her og har enda ikke sluttet.

Men vi er glad i å gå lange og kjappe turer da! Trimme :)

Her har det også kommet et tilskudd til, så vi går avgårde med to vogner ja.

Ståbrett falt ikke helt i smak her heller. Det bråker, humper, merkes godt at det har dårlige hjul og vi har oppdaget et par litt småskumle sider ved det. Som at det går ann å hoppe av i fart uten å huske å si fra først :P

Vi kommer nok til å bruke vogn enda en stund.

Akkurat nå har jeg følelsen av at det vil bli helt til hun er gammel nok til å sykle vedsiden av oss, meeen, det er muligens ikke helt realistisk.

Når de har kommet i den alderen de er i nå, både din og min ;)

Handler det ikke bare om ønsket og viljen for å gå selv. De trenger også den trimmen og trening det å gå selv på tur gir!

Både fysisk, motorisk (ja faktisk) og læringsmessig generelt. Det nytter ikke bare å se på alt det grøftekanten har å tilby - de trenger å komme ned i den og teste det ut selv ;)

(Bare det ikke er grøftekantene til motorveiene seff)

Skrevet

Her sluttet storesøster med vogn da hun var 2 år og åtte måneder, for da ble lillebror født. Vi har ganske lang vei til barnehagen og triller dit hver dag. I begynnelsen sto hun på ståbrett eller gikk selv fram og tilbake. Hun er veldig flink til å gå. Nå er hun jo større og sykler, sparkesykler eller går til barnehagen.

Vi hadde imiderltid noen måneder der storesøster fortsatt sov på dagtid og så i helgene. Da fikk hun låne vogna til lillebror. Bagen han lå i, løftet vi jo bare løs og lot ham sove i den et annet sted. Så de brukte vogna samtidig i en kort periode.

Ser flere har varierte erfaringer med søskenbrett. Vi synes søskenbrett er kjempebra. Vårt er litt ødelagt, og det faller noen ganger av på den ene siden, men synes likevel det fungerer veldig bra. Storesøster bruker det fortsatt av og til. Hun er nå fire år. Igår dyttet jeg vogna hjem med både henne og bestevenninnen hennes på ståbrettet. Var litt trangt for dem, men det gikk helt fint :-)

Skrevet

Vår slutta da han var 2,5. men det er klart, det er mer slitsomt å gå selv, så det ble jo en kamp en periode. Men det er det verdt syns jeg.

Jeg hadde solgt om dere ikke bruker den så ofte. ha en bæresele i bakhånd istedet?

Skrevet

hehe. har en mei tai men ser ikke helt han for meg i den;) Han er 15,5-16 kg og laaang. Men kansje? hva vet jeg.. Men da må d bli pappaen som bærer isåfall.

Skrevet

Å? Min 4åring passer i mei tai til nød jo... På pappaens rygg da. :)

Skrevet

Oki. Jeg kan jo prøve:) Eller, pappaen. tror ikke ryggen min takler det, Hvertfall ikke mens jeg triller lillesøster sin vogn i tillegg. Men skal testes ut:)

Skrevet

I to og et halvt-tre års alderen. Vi går mye turer og går til og fra barnehagen så til da var vognen kjekk. Nå har vi søskenbrett hvis fireåringen blir sliten.

Skrevet

men spørs om vi klarer og knyte den på ryggen;).. er helt ny på det der greiene..

Skrevet

Ikke noe problem om ungen hopper opp på ryggen etter dere har knytt magebeltet. :)

Skrevet

Storebror her i huset sluttet med vogn da han var 2år og 4mnd, da sluttet han å sove på dagtid, å vogna stod bare i barnehagen uansett, så det var ett lett valg.

Har ikke angret på det i det hele tatt.

Han er kjempe flink å gå, å når vi er ute på tur og han vil bli bært en sjeldent gang. Så gjør vi avtale om at jeg bare skal bære han bort til den svingen/treet/lyktestolpen e.l. så bærer jeg han dit, å så er det greit :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...