Gå til innhold

Hva ER det med mannfolk noen ganger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utdrag fra tlfsamtale

jeg: hva skal vi spise i kveld da tro?

sambo: jeg tenkte jeg skulle besøke petter i kveld.

jeg: ok, når da? *vurderer muligheten for å få sambo til å hente takeaway til meg mellom jobb og besøk*

sambo: jeg må hjem og dusje først.

jeg: ok... *blir det mcdonals eller kinesisk?*

sambo: *litt irritert* ja, hadde du planlagt noe annet eller?

jeg: nei, hadde ingen planer

sambo: *begynner å unnskylde seg* ja altså petter spurte tidligere i uka og så passa det ikke da og så tenkte jeg at det kanskje kunne passe i kveld da...men hadde du planlagt noe?

jeg: nei? Sa jo nettopp det..

sambo: neivel! *litt småsnurt*

Hva skjer lissom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hva ER det med kvinnfolk noen ganger?

Vil du noe så må du jaggu klare å formidle hva det er du ønsker. Som følgende eksempel:

Du: hva skal vi spise i kveld da tro?

Sambo: jeg tenkte jeg skulle besøke Petter i kveld.

Du: ok, når da?

Sambo: jeg må hjem og dusje først.

Du: ok... kanskje du kan ta med litt mat med til meg på hjemveien? siden du skal ut og sånn

Sambo: ja, det kan jeg gjøre. hva vil du ha?

Du: kinesisk, kanskje? ja, kinesisk

Sambo: supert! da gjør jeg det. sees hjemme!

Du: jepps, sees hjemme

Sambo: glad i deg!

Du: glad i deg også!

Det var vel ikke så vanskelig? :-)

Skrevet

Hæ?

Forstod ikke hva du prøver å formidle her..

Skrevet

Han ble irritert fordi han har dårlig samvittighet fordi han skal møte en jente.

Skrevet

Hæ, HI? Skjønte lite av dette.

Skrevet

Jeg er også på jobb så takeaway til meg var ikke aktuelt med mindre han drar på besøk ETTER at jeg er ferdig..derfor spurte jeg når han drar:) Han er desverre så snill at han er troendes tilå endre planer hvis jeg spør om sånt, men jeg vil at han skal dra på besøk når det passer HAN, ikke når det passer min timeplan:) noen tenker før de prater, vettu:)

Skrevet

Bra at det ikke er bare meg som skjønte lite:)

HI

Skrevet

Tror du må utdype litt, HI. Skjønte ikke poenget ditt. Men jeg tror jeg skjønner hvorfor typen din ble irritert, for dette var typisk kvinnfolkgraut.

Skrevet

Først blir du frustrert over samtalen fordi han ikke skjønte hva du mente (?),og så sier du at du synes det er fint han ikke planlegger etter din timeplan ? tror det er du som er vanskelig her, hva med å si ting rett ut ?

Huff og huff, kvinnfolk og tomflasker!

Skrevet

Enig med de andre her, her var det desverre du HI som var vanskelig.

Hvorfor kunne du ikke bare si at du lurte på om han kunne hentet takeaway til deg, men bare om det passet for han?

Skrevet

Fordi han da hadde endret sine planer slik at det passet for ham å hente mat, og det ville ikke jeg. Skjønner ikke hva som var vanskelig jeg da. Det virket bare som om han trodde jeg var sur og måtte unnskylde seg for så å bli sur selv, mens alt jeg gjorde var å svare helt normalt og hyggelig som vanlig på det han sa. Ingen som er vanskelige, men han overtolker litt noen ganger...var bare det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...