Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 Hun er 100 cm lang og veier 17 kilo.. Blir snart 3 år. Hun har alltid vært større enn gjevnaldrende, og hun var stor da hun ble født. Vi spiser over gjennomsnittet sunt, tror jeg. Og er ganske "streng" på godis-inntak.. Men jeg er litt bekymret for at hun skal være stor bestandig.. Finnes det noe sted å legge inn målene for å beregne hvordan hun ligger an?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 Google "children bmi", velg nr 6 på lista:)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 Både når det gjelder høyde og vekt er hun litt over gjennomsnittet for jenter på 3 år, men innenfor normalområdet. 17 kg fordelt på 100 cm er innenfor normalområdet, så hvis dere spiser sunt og hun er frisk og aktiv synes jeg ikke du har noen grunn til å bekymre deg. http://www.ammetaka.no/Baby/percentil.php
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 gutten min er litt over 3,5 år og er ca 100 cm og 16-17 kilo ca. han er heeelt normal, ikke noe tykk, kjempe fin i kroppen. altletisk kropp nesten med litt muskler:) synes hun høres normal ut i proposjonene, bare at hun er litt over gjennomsnittet. er ikke noe i veien med det:) barn er så forskjellige og vokser i rykk og napp! så lenge hun spiser variert og er normalt aktiv så er vel alt bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå