Eurecaღmed spireღ Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg har pumpet meg og brukt brystsjold for å avlaste, men så snart jeg ammer "normalt" igjen, blir dem såre... Tror hun suger riktig, spurte forskjellige jordmødre på barsel, dem sa det så veldig riktig ut.. Noen som har noen gode tips??
RampeguttFårLSøster*HØYGRAVID* Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 beste mot såre brystvorter er morsmelk Billig og enkelt Og kontakt ammehjelpen. Amming er strevsomt til tider. Og det er fort gjort å gjøre småfeil innimellom, selv om man har gjort det riktig en stund. Det kan være så mange forskjellige grunner til at du blir sår, så det er vanskelig å hjelpe deg her. Man må nesten se det
Gjest Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 Albueskjell fungerte meget bra på mine blod-såre brystvorter.
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Albueskjell samt at apoteket har en knall god salve som du smører på( Først morsmelk, lar det tørke før du smører salven på) Denne salven trenger du ikke vaske bort før du ammer men jeg hadde brystskjold i den perioden jeg var verst for å avlaste knoppene litt for det var smerte helvete delux, så da smurte jeg salven som vanlig, å hadde på brystskjoldet når jenta skulla ha pupp....... Bare vær obse på å ikke bruke brystskjoldet lenge ad gangen da det ikke stimulerer melka like bra som når det suges uten Men det hjelper deg under den verste kneika Får du smerter som sprer seg så oppsøk lege
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 14. oktober 2010 #5 Skrevet 14. oktober 2010 Å det kan jo være at hun suger veldig hardt å ikke feil Mi "beit" seg formelig fast i brystvortene hu... *Ihhhhh*
varuna Skrevet 14. oktober 2010 #6 Skrevet 14. oktober 2010 du kan se på brystvorta om hun suger rett.se om den er lik oppe og nede.lettest for andre å se.du ser skjevheten rett etterpå hvis du ser fra siden. jeg ammet min første med brystskjold i 19 mnd,så ikke gi opp ammingen iallefall!. Og han veide nsten 9 kg på 5 mnd kontroll på bare morsmelk så ingen tvil om at han trivdes.fullammet med skjold til han var 6 mnd. ellers er skjellene(fås på apotek) veldig bra.brukte det når jeg ikke ammet i begynnelsen for at ikke brystvortene skulle komme borti noe når jeg ikke ammet.også slipper du den perioden man ammer før melka kommer.da er melka klar når du legger til ungen.litt mer behagelig. lykke til.
Tigergutt Skrevet 14. oktober 2010 #7 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg la babyen min feil til brystet, og fikk kjempe såre brystvorter. Brukte brystskjold en periode, men synes dette ble "pes". Tok kontakt med ammehjelp på barsel og fikk hjelp til å legge babyen riktig til brystet! Samtidig begynte jeg med albueskjell (kjøp på apoteket), og dette gjorde at jeg fikk en levelig hverdag med amming ! Lykke til!
Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 15. oktober 2010 #8 Skrevet 15. oktober 2010 vaselin! finnes ikke noe bedre! smør deg to ganger om dagen, og så blir du bedre fort! det er ikke farlig for babyen å få i seg vaselin.
mamMa1 til 2 +1 passasjer:) Skrevet 15. oktober 2010 #9 Skrevet 15. oktober 2010 hei jeg er ammehjelper om du skulle ha noen problem kan du sende en PM til meg. i starten vil brystvortene dine være veldig såre,..lett for å få sprekker osv..som andre sier over ,morsmelk er den beste måten å herde brystvortene på. klem ut litt og la det lufttørke.d trenger nødvendigvis ikke være barnet som suger feil men at du går med enn bh som strammer , gnisser..etc...eller at det er de første ukene etter fødsel. finnes en krem på apoteket som er veldig bra, snakker av egen erfaring. som jeg skrev over har du noen spm. kan du ta kontakt med meg PM.. lykke til ! og hold brystene varme!!
Raych Skrevet 16. oktober 2010 #11 Skrevet 16. oktober 2010 Det kan jo være at du har fått en soppinfeksjon. Dette fikk jeg med nummer 2, og det gjorde veldig vondt. Brystvortene sprakk og det blødde, og de var veldig tandre. Både jeg og babyen ble behandlet med mycostatin, pluss at jeg ble smurt med lapis direkte på sårene de første 3 døgnene. Behandlingstiden med mycostatin var 4 - 6 uker, så du kan si det tok tid.... I mellomtiden sluttet jeg å amme, og behandlingen ble så som så etter det, men infeksjonen forsvant uansett når brystvortene fikk fred. Jenta vår ble behandlet med mycostatin i ca 4 uker hun også. JM sa hun aldri hadde sett så ille infeksjon, så det var kanskje ikke så rart det gjorde vondt. Jeg ammet med brystskjold en periode, og det synes jeg fungerte veldig greit. Det kan jo være en ide å få sjekket om det er sopp.
Lilla<3 Skrevet 17. oktober 2010 #13 Skrevet 17. oktober 2010 Hei. Jeg var også ekstremt plaget med det med første barnet. Det som til slutt berget meg var å være sikker på at brystvortene var helt tørre før man tildekket de, så jeg brukte hårføner til de var helt tørr....høres rart ut men det funka for meg...lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå