Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 Vi har nemlig mugg! Leiligheten vi leier, har veldig dårlig lufting, og noen steder i leiligheten har vi vært veldig plaga med mugg, så jeg har alltid passa veldig på å vaske, lufte de stedene som er mest plaga for og holde det i sjakk. Det er badet, og soverommet. Nå skal de vi leier av flytte, og vi har stor rengjøring til takstmannen kommer, og når jeg rydda bak barnesenga er nesten hele veggen full av tjukt lag med ekkel mugg!!!! Kan ikke ha vært der så veldig lenge, for er ikke så lenge siden jeg rydda der sist. Heldigvis står sengene ett godt stykke fra veggene, men jeg blir så fortvila. Der sover lille skatten på fem mnd! Tror nok vi ganske snart ser etter nytt sted og bo,orker ikke mer av den dritten der! men hva kan vi gjøre inntil videre??? Det er ekkelt, helsefarlig og jeg er såååå lei av hele plassen!!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 Det er gyldig grunn til å holde tilbake leia, men snakk med forbrukerombudet (?) og spør for sikkerhets skyld. Så flytter dere der fra så fort som mulig. Det er veldig helseskadelig for babyen men også for dere naturligvis. Sporene kan gi varige luftveis plager.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 Dere kan ikke bo der, dere skulle ha gitt beskjed med en gang det ble oppdaget mugg og de som eier leiligheten var pliktet å gjøre jobben som krevdes for å bli kvitt det. å vaske bort mugg betyr ikke at den ikke er der lengre. Og det er veldig helsefarlig å bo et sted med mugg. Jeg regner med at dere har sagt fra til huseier, og i såfall har han ikke overholdt sine plikter, lover å regler da det er ikke lov å leie ut bolig som man vet inneholder mugg eller annet helseskadlige faktorer. Ei venninne av meg bodde i et hus der det viste seg å være mugg i veggene bl.annet på soverrommet, en ikke nok til at det syntes. Hun sliter idag med støvallergi og en del andre helseskader som legen mener kommer av å ha bodd i dette i ca. 1 år. Tenk deg da hvordan det påvirker en baby...........
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Det som også er kjipt er at somboeren min er i familie med de vi leier av, og han tør jo ikke å si fra...! Hi
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #5 Skrevet 14. oktober 2010 De vil nok ikke hller at dere og den lille skal bo i mugg alikevell. Du får ta det opp du da, send sms da?? Det er din babyes helse og det er din (og pappaens) jobb å beskytte den lille på hvilke måte som trengs. Den lille kan ikke velge selv og han SKAL slippe å leve slikt.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #6 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg gikk opp og sa i fra jeg.. Og de var jo selvfølgelig enig om at det ikke var bra og skulle se hva dem fikk gjort... Men vi flytter nok så fort vi kan, har ikke lyst å bo her lenger. Tenker bare på hvordan vi kan gjøre det i mellom tiden.... Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #7 Skrevet 14. oktober 2010 du bør få tatt blodprøver av den lille for å se om han har blitt skadet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå