Gå til innhold

Ser det er endel som sverger til ull over ull her. Har noen spm ang det.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om dere bruker ull over ull har dere da en tynn ullbody og ullgenser over så jakke?

Ullstrømpis og ullbokse så utebukse ?

Vi bruker nettingundertøy under ull nå for at svetten skal transporteres og dress over. Jeg er førstegangs så har ikke så mye erfaring men får huden "puste" om man har ull over ull?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja huden får puste med ull over ull.

jeg bruker ullundertøy. altså stilongs og tynn genser. også en hel ulldress over. for så å ha utedressen på.

Skrevet

Ull over ull er supert. Hender det blir tre lag med ull de dagene det er kaldest. Da hender det at det tredje laget er strikkeklær, evt fleece. Så er det vinterdress utenpå.

Skrevet

åå :) Bare jeg som er varmblodig da! haha prøvde meg til morran i dag på uteplassen her satt meg ned med ull over ull og en vinterjakke over. Holdt på å svette ihjel, jeg. Men er klart at småbarn ikke klarer å regulere varmen på samme måte :) takk for det! Da skal ull kjøpes i bøtter og spann!

Hva skulle jeg gjort uten erfaerne damer! ;)

Skrevet

du må se ann. om det er varmt ute så er det ikke nødvendig med to lag ;)

i dag og i går hadde småen bare ett sett ullklær under dressen, for det er ikke så kaldt enda ;) vi bor i oslo

Skrevet

Et lag ull innerst

ullbody eller genser + strømpebukse.

Så tar man et lag tynn eller tykk ull over ettersom hva som trengs..... ev ikke et lag til i det hele tatt hvis det ikke er behov for det.

Vann eller vindtett utenpå hvis det trengs.

Ingen heksekunst!

Både snupp og jeg kler oss slik!

Skrevet

Yes, skal prøve det jeg :) er nok bare jeg som er litt hønemor og tenker at det blir altfor varmt.

takk for rådene alle sammen! gull med slike forum som dette :D

Skrevet

I barnehagen jeg jobbet i hadde de fleste barna (1-5 år) bare bomullsbody/genser på seg og heller tykk ulldress rett på det når vi drar ut. Men ærlig talt synes jeg det høres bedre ut med ull innerst!

Det var forresten rundt minus 10 til minus 20 grader da.

Skrevet

Cluet med ull innerst er at dersom ullen blir våt/fuktig (av svette eller regn/snø) så varmer ullen likevel. Det gjør ikke bomull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...