Gå til innhold

Er dette normalt for en 1 åring da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var så mye 4 åringer her. Jeg har flere barn, men minste på 1 år overrasker meg litt her. Så lurer på om hun bare er uvanlig flink på akkurat dette området, eller om det bare var de andre barna mine som overhode ikke hadde interessen når de var så små.

Hun bygger nemlig med duploklossene. Når hun var akkurat 1 år fikk hun en liten egen boks med slike, og hun likte å dra dem fra hverandre, somjo er veldig normalt og vanlig. Nå er hun 14 mnd og setter dem sammen igjen også og bygger tårn med klossene. Det tar riktignok tid, for hun er ikke helt finjustert på motorikken og siktet. Men hun har, i motsetning til på andre ting hvor hun lett mister besinnelsen, en engels tålmodighet her og får det faktisk til med litt strev. Største utfordringen er å vri klossen så den står beint i forhold til klossen under, men det går og hun bygger i vei. Opptil 10-12 klosser oppå hverandre på det meste så langt. Er smått imponert jeg faktisk, men kanskje uten grunn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres ut som om hun er tidlig ute på byggefronten :) Det er en veldig fin lek barnet kan lære mye av.

Skrevet

Aner ikke selv, men junior fikk duplo til bursdagen sin og syntes det var stas med en gang. Er 1 1/2 år nå og bygger som bare det. Veksler litt hva som er artigst mellom Briotoget og klossene, men bygge, det kan han :-)

Skrevet

Gutten min er 19 måneder, og det er ikke så veldig lenge siden han lærte seg å bygge med duplo. Han blir ekstremt hissig når han ikke får det til da, men det går som regel greit.

Skrevet

Takk for svar! De andre var nærmere 2 år før de begynte å bygge med duplo, så hun er mye tidligere enn dem i hvertfall. Er gøy når de mestrer nye ting, uansett når det er :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...