Gjest Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 etter min mening er dette bare tull. I butikken sier de at en ikke trenger ull fordi skoen er varm nok i seg selv, og at ullen holder på fuktigheten så en blir kald på beina. MEN, jeg bruker selv ecco gore-tex og har ALLTID ull i dem. Har gjort dette mange vintre på rad nå. Ellers synes jeg skoen faktisk er kald... Storebror her i huset har ALLTID ull, uansett sko. Kjøp gjerne gore-tex, da er du tørr i alle fall. Men pass på at skoene er store nok så ungen har god plass til både foten og ullsokk.
Willy Wonka Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 Min gutt er kjempe kald på beina om han ikke har en ekstra ullsokk i goretex'n. Skoa er jo ikke varme i seg selv, det bare holder vann ute. Mange rare meninger der ute.... Man er jo forskjellig, jeg har hvertfall en sønn som er konstant kald på beina så han må ha ull på beina..
Underveis --> Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Her bruker vi ull i goretex ja. Bomull er jo bare tull å ha nedi. Svetter de da, så blir de fort kalde igjen. En teknisk sokk er jo kanskje det de mener med at man ikke skal ha ullsokker nedi. De transporterer bedre fuktigheten ut fra foten. Ull derimot har jo suverene egenskaper til å holde på varme, selv om man er våt, så her går det i lette vintersko og tynn ullsokk og tynn stilongs (evt bare ulltrømpebukse) fra Name It om dagen. Ser ut til å fungere utmerket. Tørr og varm på beina.
Mrs. Bouquet Skrevet 14. oktober 2010 #5 Skrevet 14. oktober 2010 Det er ikke at man ikke skal ha ull, men ren ull. De anbefaler en sokk som er av ullblanding. Altså ikke 100 % ull. Hvorfor vet jeg ikke.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 14. oktober 2010 #6 Skrevet 14. oktober 2010 "Bomull er jo bare tull å ha nedi." Ja, ull er suverent, men ikke alle barn tåler ull, da blir det bomull da. Det har mine brukt, og de har likevel ikke vært kalde på bena normalt sett. Kanskje innimellom, men det er sjeldent. Sorry at jeg svarer surt nå, men er møkk lei av at ull fremstilles som det eneste som duger for barn (og bomull bare er fysj og æsj), når ull også er noe en god del barn faktisk ikke kan bruke. Bomull er faktisk helt greit det meste av tiden. Til spesielle tilfeller er også ting som superundertøy bra.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. oktober 2010 #7 Skrevet 14. oktober 2010 Ulvangsokker el lign blandingssokker er visst det beste i goretex, men her funker d foreløpig greit m ren ull også.
♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 14. oktober 2010 Takk for svar dere! Da fortsetter jeg med ullsokker Til Alma♥♥♥♥: Har forresten også en med atopisk eksem som ikke tåler ull direkte på huden så godt, så bruker mye bomull. Men har ofte ull utenpå bomull, selv om det visstnok ikke er "politisk korrekt"-men gutten har ikke lidd noen nød foreløpig-god og varm uten å være svett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå