-Ma78- Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 Gutten min på 3 år fikk prikker mandag denne uken, ingen feber hverken før el etter, litt forkjølet men masse energi, er akkurat som før. Bare lurer på hvor lenge jeg kan forvente meg at han må være hjemme fra barnehagen, vil nye prikker komme jevnt og trutt? Hvor mange dager er det vanlig å ha de? Har vært ute med han og på kjøpesenter, vi kan jo ikke bare være hjemme når han har så mye energi, vel? Får noen få nye prikker hvert døgn, er det sånn at alle skal ha skorpe før han blir betegnet som ikke lenger smittefarlig? Lurer på hvorfor han har fått flesteparten av prikkene i underlivet/rumpa....? Har kun 2-3 i ansikt og ellers noen få ellers på kroppen.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 Hei! Frøkna vår har også vannkopper nå. Det jeg har lest er at det kan dukke opp nye prikker 3-4 dager etter de første, men her kom det nye 6 dager etter. De siste som kom ble riktignok ikke væskefyldt, så ikke ordentlige vannkopper. Hun fikk de første prikkene onsdag forrige uke og har nå bare noen få igjen med væske. tror egentlig ikke det pleier å ta så lang tid. Du kan sende han i bhg når alle prikkene har fått skorpe. Frøkna vår var FULL nedentil. Det var bare helt ekstremt...det ser fortsatt ikke særlig bra ut. Hun fikk i hele ansiktet, på, i og rundt ørene. Masse på rompa og korsryggen, i munnen og på tunga, men bare noe på rygg, mage, armer og ben. Bra han har vært i så fin form da:-) Her har vi hatt 4-5 våkennetter med hyling og skriking og survete dager. Gleder meg til dette går over:-) God bedring til gutten din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå