Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg er litt matt... Jeg har en søt, men veldig selvsentrert svigerinne. Det virker som om hun tror at alle går og tenker på henne hele tiden, og at alt vi gjør har noe med henne å gjøre. Svigermor har etter at hun ble pensjonist fått seg en ny hobby. Hun har begynt å male, og det viste seg at hun faktisk har et talent. Vi har fått noen bilder av henne, og vi har hengt dem opp i stua, gangen osv, bare fordi vi synes at de er fine. Seint i går kveld ringte min svigerinne for å be oss om å ta ned bildene fra veggen. Hun har også fått noen bilder, men har valgt å henge dem i kjellergangen der ingen går. Hun mener nemlig at vi har hengt våre i stua bare for å sette henne i et dårlig lys! Vi tar selvfølgelig ikke ned bildene! Vi har de der fordi vi liker de, og ofret ikke henne en tanke da vi hang de opp. Men hun er fullstendig overbevist om at vi gjør det for å være "bedre" enn henne. Det er ikke første gangen hun kommer med sånne utspill, og vi begynner å bli seriøst lei. Vi tenker ikke så mye på henne til hverdags, livet vårt kretser ikke rundt henne på noe slags vis, men hvordan få henne til å forstå det? Vi har sagt det rett ut, men da bare fnyser hun og sier "Ja, særlig....det er bare noe dere sier!" Åssen argumenterer man med sånne som henne da?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 Hadde gitt f'en. Dere har sagt fra hva dere virkelig mener, og kan hun ikke forstå dét, så er det jo synd for henne. Ikke gi henne oppmerksomhet på dette, så gir hun seg vel til slutt? Alternativt kan du vel ta det opp med din mann (hennes bror?) / din bror (hennes mann?) .... ?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Hehe, hun virker litt fjern. Jeg husker den gangen jeg var 9 og begynte å filosofere rundt det temaet om det egentlig bare var jeg som fantes i verden. For jeg er jo bare inni meg selv! Hehe, men slo tanken fort fra meg. Er din svigerinne 9 år?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #5 Skrevet 14. oktober 2010 Her snakker vi nok om et uløselig verdensproblem.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #6 Skrevet 14. oktober 2010 Om du bare aner hvor mange mennesker som går rundt på dette planeten og tror de er universets sentrum!! Sist jeg var på fellesforeldremøte i barnehagen var det en pappa som satt i lange tider og snakket om sin datter og hennes barnehagehverdag. Vi andre måtte pent sitte og høre på. Det var type: Spiser Nina opp alle skivene sine i matboksen? De ansatte: Hmm, det vet jeg ikke. Kanskje ikke hver dag. Pappaen: Det er viktig for oss at Nina spiser opp all maten sin. Kan dere passe på at hun gjør det? De ansatte: Eeeh, ja det kan vi jo prøve på, men det er litt vanskelig å tvinge et barn til å spise opp om de er mette. Pappaen: Nei, det er det ikke. Jeg gjør dette hver dag. Og så setter jeg pris på om dere kan få de andre barna til å spise litt senere slik at de ikke blir fort ferdige og vil ut for da kommer ikke Nina til å spise opp sin mat, heller.. Møtet varte i over en time mer enn antatt pga han her.. Fantastisk!! Drit i henne. hun er selvsentrert og dum. Ha bildene deres
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #7 Skrevet 14. oktober 2010 Du trenger ikke argumentere med sånne som henne. Du må heve deg over slikt, bare gi beskjed om hvordan ting faktisk er, og la det bli med det. Så får hun bare være sur eller lignende. Hun vil nok før eller siden oppdage at verden ikke dreier rundt henne.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #8 Skrevet 14. oktober 2010 Hørtes ut som om hun bare er en dramaqueen som kjeder seg litt i hverdagen. Hadde bare ignorert utspillene hennes.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #9 Skrevet 14. oktober 2010 Jøss høres ut som min svigerinne..... bortsett fra at vi ikke er på talefor lenger
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #10 Skrevet 14. oktober 2010 Takk for tilbakemeldinger! Vi prøver å ignorere henne så langt det går, men av og til så blir jeg irritert allikevel. Vi må vel bare avfinne oss med at hun er den hun er, heldigvis har hun gode sider også :-) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå