Gå til innhold

mørkredd....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frøkna mi på snart 3 år er blitt redd for mørket plutselig... Vil ha alt lyset på når hun skal sove. Har ikke gjort noe nummer ut av det, bare latt lyset stå på. Har som regel slukket det når vi legger oss. Har lys på i gangen, og døra åpen, så det blir ikke helt mørkt.

Nå har hun plutselig begynt å våkne kl 5.30, slår på lyset, ser alle lekene sine og begynner å leke... Pleier å sove til 07 ellers. Hun vekker ikke oss, men jeg hører jo at hun leker...

Hun sluttet å sove på dagen for noen måneder siden, det har gått veldig greit, men nå er hun jo stuptrøtt på ettermiddagen siden hun står opp så tidlig...

Blir det veldig feil å bestemme at lyset skal være av? Så lenge det ikke er bekmørkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er helt feil å bestemme at lyset skal være av hvis hun virkelig er mørkredd, nesten litt ondt.

Hvis hun finner trygghet i å ha en lampe på om natten ser jeg ikke noe i veien med det. Fantasien dems er jo ganske livlig på den alderen.

Min eldste har på en lampe på skrivebordet og sover da mye bedre. Er en svak en, tror den bare er 15 watt, som står på andre siden av rommet i forhold til sengen.

Slår jeg den av våkner han midt på natten igjen og roper.

Så gjetter at din jente har begynt å våkne så tidlig fordi du slår av lyset inne hos henne. Når hun må opp for å slå den på igjen er det jo så lett å bli værendes oppe.

Det er stor forskjell for dem å ha på et lite lys inne i rommet og at det lyser fra gangen.

Hadde selv lys på rommet mitt da jeg var så liten, men vokste det da av meg. Kan se fordelen med det også. Nå som voksen klarer jeg fint å sove selv om rommet ikke er mørkt som natten, det er det ikke alle som klarer :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...