Gå til innhold

Turnus- alenemødre :) hvordan dele samværet med bf ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eg blir muligens alenemor, eller flyttet ifra barnefaren høres litt finere ut.. eg har nettop begynt i turnus jobb, og lurer på hvordan dere deler samværet med pappaen? Det går vell f.eks ikke an å ha barnet/barna annenhver helg, fordi du jobber tregjehver helg, så hvordan gjør dere det?

 

Eg vil ha mest samvære, noe som bf syns er greit, etter som han kan jobbe litt mye innimellom..

takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

åsså tenker eg litt på kvelder.. Nå jobber eg hver tirsdagskveld så da kunne bf hatt han hver tirsdags ettermiddag.. det som er litt synn da er at jobben hans begynner før bhg begynner, så vi måtte fått en ordning på den viss sønnen vårs skulle såve hoss han den dagen.. Mye å tenke på!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 40/60 deling. Barna bor fast hos meg og skal ha samvær med far annenhver torsdag ( han henter i b.hagen) til mandagsmorgen (han leverer de i bgh. I tillegg skal han ha de onsdag ( henter i bhg) til torsdagskveld, den uken han ikke har de langhelgen. Om du skjønte:)

 

Vet jo ikke hvor mye samvær din mann skal ha da, men kanskje han kunne hatt en langhelg ( torsdag til mandag) de helgene du jobber, i tillegg til en eller to overnattinger de andre ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller det var kanskje litt dumt forslag at han skal ha de når du jobber, du vil gjerne ha tid til andre ting og hvile deg når barna er hos far.

 

Men dere skal vel på mekling, så der blir dere nok enige om en god ordning for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vi får litt hjelp alså? vi er ikke gifte viss det har noe å si.. Føler meg såå alene med dette :( Alltid sitt for meg at vi tre skulle få oss et hus, og flere nydelige barn, men den gang ei..

Når er det lurt å søke om overgangsstønad? kan eg søke nå mens vi fortsatt bor i sammen, eller må eg skifte adresse først?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dere har felles barn skal dere ha mekling på familiekontoret, for å komme frem til samværsavtale for barnets beste. Så ring familievernkontoret og få en time til mekling, der får dere hjelp til gode løsninger som begge er enige i.

 

Jeg har ikke søkt om os selv ennå, det er min mann som skal flytte ut men han bor her foreløpig, ser etter leilighet. Jeg skal på nav neste uke å søke. Vet ikke om du må endre adresse først, tror ikke det. Ta en tlf til de og hør.

 

Det er tøft å gå gjennom dette, men alt ordner seg. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...