Gå til innhold

Har noen rare spørsmål om trening jeg vil ha mange svar på


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er for å være ærlig både smellfeit og lat.Men det kom over meg at det ikke bare er meg,men også barna mine ( og mannen min, siden han "må" gi meg sex) dette går utover.Derfor skal jeg begynne å trene, men vet ikke hva og hvordan.

 

Så her er spørsmålene mine

 

Hva trener du og når?

Har du noen og trene sammen med?

Hvor ofte og hvor lenge trener du?

 

Hvis det er noen som har tips til gode treningsvideoer hjemme og eller trim apparat tas det også i mot med tips.

Jeg er glad i trening i sal men er redd for at vi skal bli bedt om å gå sammen to og to- det vil jeg ikke med den elendige formen jeg er i.Gi meg tips og motivasjon jenter.På forhånd tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor på et sted uten gym og treningssenter så jeg går tur hver dag, trener med 30 Day Shred og så har jeg en spinning/trimsykkel som jeg bruker av og til om kveldene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten abbonerte jeg på Iform og gjorde øvelsene i treningsprogrammet der, i tillegg ble jeg mer hverdagsaktiv (heis i stedet for trapp, sykkel i stedet for buss osv). Etterhvert som jeg fikk mer selvtillit meldte jeg meg inn i nærmeste treningssenter og fikk program der. Nå har jeg trent styrke og løpt et par turer i uka over så lang tid at jeg ikke lenger unngår speil:) Veldig deilig å ha det sånn:)

 

Trener alene. Det er forstyrrende med andre folk med på trening. i de gruppetimene jeg har vært med på har vi aldri blitt bedt om å gå sammen med noen.

 

Du har ingenting å tape på å trene:) Det blir gøy når kroppen får tilvent seg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du tur alene? Jeg har også lekt med tanken om å gå turer, men lurer på om det ikke er kjedelig mutters alene.Vet jeg høres negativ ut, men er ikke det vil bare høre andres erfaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er smellfeit, vil jeg anbefale deg å begynne rolig først, ellers blir det for slitsomt, og da mister du motivasjonen.

Begynn med en halvtimes gåtur hver dag, samtidig som du endrer kostholdet. Etterhvert som kiloene begynner å renne av, går du for hardere krutt. Viktig at treningen er lystbetont. Selv hater jeg tredemøller og vekter, og har derfor tydd til rockering, hoppetau og zumba. Hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går alene. Hører på musikk på Ipod eller radio på mobilen. Deilig å gå litt alene, synes jeg.

 

Om det høres kjedelig ut så har du kanskje en venninne eller en kollega som har lyst til å gå sammen med deg. Det kan også være motiverende når man er to som drar hverandre med.

 

23:23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supert at du har bestemt deg for å begynne å trene, start gjerne en omlegging av kosthold i samme farten, så skal du se at det går nedover - med vekta altså;-)

 

Først hjemmevideo eller hjemmetrening - glem det! Det holder sjelden i lengden og treningen blir mye slappere hjemme.

 

Kom deg ut, gå turer, start med det og småjogg litt etterhvert hvis du er glad i frisk luft.

Ta med deg ei venninne, mye hyggelige når man er to.

 

Be om prøvetime i senter, de fleste senter har "all slags folk" - tykke, gamle, unge og tynne. Så det er ingen som legge merke eller henger seg opp i om du er tykk.

Prøv ulike timer, finn ut hva som er gøy og start med enkle timer først.

Finn gjerne et senter med barnepark så kan du ta med barna hvis de er små, så har du ingen unnskyldning for ikke å trene.

 

Prøv gjerne svømming, det er en super treningsform, uten fare for belastningsskader.

 

Jeg går turer og trener forskjellige ting på senter.

Nå er jeg gravid og trener mest på egenhånd. Elipsemaskin 20 min. vekter 15 min. og stepmaskin 10 min. pr.gang. Ellers vekttrening i time eller zumba.

 

Lykket til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er best å trene i sal,for da går en time så fort som bare det.og der kan du begynne med de "mildeste" timene for så å gå opp til de hardere timene når du føler at tiden er inne. Samtidig er det opp til deg hvor mye du tar i og hvor mye du får ut av timen,og det liker jeg.

 

man går aldri sammen to og to i sal,det har jeg kun hørt om at de gjør i boksing,men aldri i aerobic,zumba,step,styrke etc.

 

hadde jeg vært deg så hadde målet mitt til å begynne med vært å trene fast to ganger i uka,en med utholdenhetstrening(aerobic,dans,step etc) og styrke .styrke er veldig bra fordi musklene forbrenner fett også etter at du er ferdig med å trene,jo mere muskler jo bedre forbrenning.

 

Du kan jo også prøve å gå fort to ganger i uka i tillegg,men ikke ha for høye mål i begynnelsen,da tror jeg bare du går rundt med en evig dårlig samvittighet.ha heller overkommelige mål som du holder,da kjenner du deg flink og blir mer motivert.

 

Forresten,går du i gym så er det profesjonelle der som helt sikkert kan guide deg og hvordan du kan trene best og kanskje også mht kosthold.

 

Jeg trener zumba og stepstyrke rundt kl.19

jeg trener alene(synes jeg er mer fri til å gjøre hva jeg vil til tid som passer meg)

Trener to ganger i uka, 55 minutter hver gang.

 

Det sies at for å opprettholde en viss form så må man trene minimum to ganger i uka.Jeg er ikke så glad i å trene,men to ganger klarer også jeg:)

 

Jeg ønsker deg lykke til,dette klarer du HELT sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå turer er en god start dersom du er veldig overvektig og i dårlig form. Hvis du er redd det skal bli kjedelig kan du høre lydbok, eller ta et språkkurs samtidig:)

 

Hvis du føler deg komfortabel med det er svømming i svømmehall en veldig god aktivitet også. Da bruker du hele kroppen og slipper å føle deg "svett og ekkel". Jeg synes svømming er utrolig god for kropp og sjel, for det er så deilig å bare telle lengder og ikke tenke på noenting. Nesten meditativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for så fine svar! Det ga meg faktisk motivasjon til å komme i gang.Det var også litt godt å høre at det er vanlig å trene alene.Det er så lenge siden jeg har trent at da var det alltid venniner som gikk sammen, to og to eller flere,sier jo litt om hvor lenge siden det var.Nå skal jeg og må jeg.For nå har jeg ikke bare lovet meg selv men også dere :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...