Gå til innhold

Ny kjæreste, men han har ADHD!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Har fått meg en ny kjæreste, han er fantastisk.. Men så forteller han meg noe, at han har ADHD, hjelpes tenker jeg, jeg vet ingenting, nada om adhd...

 

Så begynner jeg å skjønne hvorfor han virker fjern når vi snakker avogtil, kan midt i en samtale begynne å snakke om noe annet, Virker veldig engasjert i sine tanker og det som handler ham.Men på andre siden er han utrolig omsorgsfull , positiv og aldri sur/sint.

 

Men han kan si ting han angrer på eller ikke tenker over der og da, og en stund senere innse hva han sier.

 

Så er det når han drikker, han kan drite seg ut, i forsøk på å være morsom... Han elsker virkelig oppmerksomhet..

 

Jeg vet ikke om jeg takler dette,men jeg elsker ham såmye.. Så slår det meg...

 

Tenk om han ikke klarer å styre seg?Hva om han er utro osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjæresten din har da et handikap.

 

Les om det på nettet. Du finner mye der om ADHD.

 

Utro kan vel hvem som helst være. Og alkohol gjør at alle mister litt impulskontroll og hemninger........

 

Tror du har dannet deg et bilde av ADHD uten egentlig å vite annet enn det du tror om hva ADHD er.... Slik de fleste andre som kan lite om det gjør.

 

Be din kjæreste fortelle om hva HAN har som største problem, for det vet han nok. Han har sin form for ADHD, slik alle andre med den diagnosen har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han snakker ikke så mye om det.

 

Han sier han har god kontroll på seg selv, leste litt om menn med ADHD kan fort glemme å gi damen oppmerksomhet, selv om det føles som han gjør det nok.. Også at de kan være egosentriske!!!

 

Kjæresten min er en utrooolig selvsikker kar også.. Blir litt for mye av det til tider og må be han hakke ned litt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis,og det betyr ikke at alle med adhd flyr rundt og gjør dumme og gale ting hele tiden..

 

Les litt rundt om på nettet,er mye informasjon å finne der,bla på sidene til ADHD-Norge:)

 

ADHD definerer seg på ganske mange måter,og alle opplever sin adhd på sin måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda sist jeg var på fest med ham ble jeg så flau, med alle hans felles venner, var han så vågal og lot kompisen sin kone ta bilde av saken sin...ermmmm.. I hotdog brød og med ketchup og sennep på... Jeg ble såååååå flau:( Men de var visst "vant" til det, siden de har kjent han siden barneskolen. Men herregud.. Om han gjør sånnt... Hva mer finner han på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ETT råd har jeg til deg - se din kjæreste og ikke bare ADHD'en......

 

Og ikke tro at din kjæreste har akkurat de samme problemene som andre med ADHD.

 

Kjenner du en med ADHD, ja, så kjenner du en(og ikke alle de andre med den diagnosen).

 

Selvsikker kan da alle være, og det har ikke med ADHD å gjøre. De aller fleste med ADHD har faktisk litt dårlig selvtillit....... Grunnet alle vanskene de har hatt i oppvekst osv pga ADHD'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike ting kunne eksen min finne på å gjøre også,uten adhd:-/

Mange gjør idiotiske og rare ting,uten at de må ha en diagnose..

 

Men når det er sagt,så må du finne ut om du kan leve med det.Han man adhd,så følger det med litt forskjellig,for man opplever ikke verden på samme måte som "normalen" alltid.Hører mange si at det er utrolig mye gøy,spennende og positivt å være sammen med en adhder,og derfor er det verd det "negative".De er også ofte veldig omsorgsfulle og lever mye ut følelsene sine,på godt og vondt:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, jeg har begynnt å se hans "adhd" ... Og skille det fra hans personlighet og faktisk "handikappet"... Han er en utrolig blid, positiv mann men kan bete seg som en unge avogtil spesielt når han har drukket. Han tror påat vi skal stole på hverandre helt og hållet i forholdet, være ærlig og jeg vet han er ærlig han kan si ting direkte ut.

 

Virker som han mangler "sosialle" antenner også, elsker oppmerksomhet og glemmer andre når han blir så ivrig, men også kjærlighetsfull.

 

Lurer på om det blir lett å ha et forhold med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja det stemmer helt!!!

 

Aldri hatt en så omsorgsfull type før, da jeg spontantaborterte, kjørte han meg full fart på sykehuset og passet på meg skikkelig godt, låi sengen noen dager og han gjorde alt, lagde mat og stelte meg... Så elsker ham virkelig, men så er det avogtil kan han gjøre ting og si ting uten å tenke seg om, og det jeg har lært lønner seg er å være direkte med ham si det rett ut "hey det sårte meg faktisk".. Da forstår han det..

 

Men ellers er han sååå gøy å være med, finner på masse gøyt hele tiden.... Han er så fliiink til å vaske/rydde, med jobben sin, ta meg ut på konserter, turer, står opp før meg hver morgen :P lager kaffe til meg når jeg står opp haha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud hva er problemet ditt?? Ta han til deg og vær en god kjæreste, vi har alle våre ting vet du, men gi det litt tid så kommer det av seg selv skel du se, ADHD er da ikke "farlig" i ordets retteforstand-han kan jo være verdens beste,, Åvettu, jeg snakker av egen erfaring her altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig elsker han, så elsker du han med sine "feil".

 

Mannen min har adhd. Vi har hatt våre greier, og bl.a. alkoholen kan han ikke styre..drikker alltid altfor mye. Hadde han bare driti segsjøl ut, så hadde nå det vært et luksusproblem! (Vi drikker svæææært sjelden nå sånn at det er sagt.)

 

Jeg elsker mannen min med og uten adhd. Han kan skravle hull i hodet på meg når han kommer fra jobb, Har tålmodighet som en 2-åring og alle beskjeder må gis helst 30 ganger før det går inn.. Men jeg eeelsker han akkurat derfor!! :) Det blir aldri kjedelig! Hver dag jeg får med mannen min er en fornøyelse, uten like!

 

Og jeg har aldri hatt noen i livet mitt som har tatt så godt vare på meg, både fysisk og psykisk.

 

Du kan ikke elske bare litt av han...

 

Hvorfor blir du flau da? Hvis det er hans venner? Som kjenner han og vet hvorfor han kan gjøre ting? Så lenge de ler, la nå dem ha det morsomt vel!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange gode råd du har fått her:)

Ang det å ta bilder på fest o.l., så er det nok noe som mange kan finne på. Men jeg synes i grunnen det er skikkelig dårlige kompiser som "utnytter" han og måten han er på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men jeg synes i grunnen det er skikkelig dårlige kompiser som "utnytter" han og måten han er på. "

 

Vel... nå er det engang sånn, DERSOM han er som min, så får han ikke oppmerksomhet..han TAR den. Da er det ikke mye venner kan gjøre fra eller til.. Når man kjenner noen så godt, som de vennene gjør i følge HI, så kan jeg ikke si at det høres ut som utnytting.

 

Jeg har lært min mann hvordan han skal få og "ta" oppmerksomheten, og hva som er "allment akseptert"...hvis du skjønner. Når ingen sier noen ting, så vet jo en ikke selv at det en gjør kanskje ikke er heeelt passelig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter det du skriver så skjønner jeg godt hva du mener, samboeren min har ADHA.

når han sier ting han angrer på å det går inn på deg, så må du si igjen der å da, greit nok du kan forvente at han blåser seg opp å eksplodere der å da pga ADHDèn, men etter en stund så vil dettte roe seg ned, da vil han automatisk forstå at du ikke respektere det, å selv om man har ADHD så kan man styre seg litt uansett hva man gjør.

Er han utro å skylder på ADHD så ikke tro på han, selv om man har ADHD så vet man hva man gjør, det er ikke en unnskyldning at man har ADHD.

har du prøvd å snakke med han om medisinering? om han har prøvd dette? har man problemer med å tilpasse seg så er medisinering en kjempe hjelp, har selv en lillebror som må gå på medisiner for ADHD for han klarer ikke å holde seg selv i tøylene, men etter medisinering så er han en helt annen person.

vist han ikke vil dette så be han om å få seg en hobby der han kan få ut litt energi, det pleier å hjelpe veldig godt.

 

men det viktigeste av alt er at du støtter han å prøver å hjelpe han så godt det lar seg gjøre, men husk du skal IKKE bli en oppvaskkost for han som må ta i mot drit pga ADHA, lar du det skje så kan det vere vanskeligt å få bort igjen.

 

elsk han, snakk med han, så ordner dette seg. fortell han hva du føler.

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...