Gå til innhold

Hva syns du om Kari Jaquessons påstand om at «feite folk er late»?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hva jeg skal syns, men jeg har selv hatt 10-15 kilo for mye og det kom iallefall av latskap kombinert med dårlig kosthold. Når det gjelder de med alvorlig fedme vet jeg ikke...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig, jeg er overvektig OG lat, og har kun meg selv å skylde på for fettet som disser rundt om på kroppen min! Vet ikke hvor jeg skal finne overskudd til å trene mer, kostholdet mitt er ganske bra, spiser ikke mye, har kuttet ut sjokoladen og drikker kun vann på jobb (litt Zero hjemme et par ganger i uka).. Men latskapen lenge leve.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har rett i at de aller fleste feite blir det av for mye mat og for lite aktivitet. Jeg vet at alle sier at de har tung beinbygning, stoffskifteproblemer, fedmevirus osv osv, men fedme kommer i de aller fleste tilfeller av feil kosthold og inaktivitet...Jeg har hatt 30 kilo for mye, nå som jeg spiser sunt og trener har jeg ikke noe ekstra. Det tok tid og var veldig vanskelig å holde motivasjonen oppe når det tar evigheter, men det er helt sant at fedme "kureres" med sunn livsstil og det er ingen grunn til å sitte på rumpa og påstå at "sånn er jeg, uansett"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LATSKAP! og at voksne er lat og feite er greit for meg, men det er mild barnemishandling å oppdra barna på samme måte! Da kan de ikke velge, og de får dårlige vaner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nok litt uenig med henne,har 10-15 kg for mye jeg,og trener 3-6 ganger i uken..Så jeg mener det alltid er unntak jeg da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det med matinntaket å gjøre. Ikke rart, man blir jo sulten av trening, men skal man ned i vekt må man begrense seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja har nok rett i det. Men jeg føler meg egentlig ikke lat heller. Har 3 barn og springer rundt hele dagen med husarbeid, lek, møter og ditt og datt og når kvelden kommer er jeg så utslitt at jeg slenger meg på sofan. Og spiser alt for ofte sjokolade og chips. Eier ikke viljestyrke nok til å kutte det ut. Er nok derfor jeg er feit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late og late, man blir vel mer bedagelig når man veier mye, det ene tar det andre.. MEN jeg er enig i at fedme IKKE er en sykdom (ok, for noen få da,kanskje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig! Og etter å ha lest hele bloginnlegget (som forøvrig må ha vært klippet og limt og diverse - nesten umulig å lese i all fall!!) er jeg enda mer enig. De som er uenige kan umulig ha fått med seg hva hun mener!

For å være overvektig er jo ikke en sykdom, du får jo ikke diagnose feit. Og noe må du jo ha gjort (eller mangelen på sådan) for å bli sånn. Og ja - jeg ser helt klart hvor lett det er i vårt samfunn å bli feit! Altfor lett! Vi har det for godt!

 

(Og selvfølgelig finnes det unntak som bekrefter regelen - men "alle" overvektige mener jo at de er det unntaket!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Funker for mange, ja. Men dessverre er karbohydrater roten til overvekt for de aller fleste som er insulinresistente (noe en stor andel overvektige er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Kari og anonym 2359.

 

 

 

Dessuten er det vel ofte slik at man vil gjerne ha noe å skylde sin elendighet på..........Og da slippe å tenke på at man selv har ansvaret. Så da er det vel ikke rart om mange blir provoserte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...