Gå til innhold

Barn som reagerer veldig på sukker, betyr det noe?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en sønn på 6 år som absolutt ikke tåler sukker... da snakker jeg om godteri, brus osv.. sukker i mat (lite) går greit, men så fort han spiser noe med mye sukker, blir han helt turbo. Og jeg tåler endel, men omtrent alle jeg som har opplevd han sånn tror han har adhd... :S

 

Betyr det noe at han blir så hyper? Har de med adhd slike problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, om det utløses av sukker så er det nok ikke adhd. Da ville det vært hele tiden omtrent. Kanskje han er som min: blir så gira når det endelig er tillatt med godteri at han blir helt spinnvill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentungen vår blir skikkelig hyper av sukker. Jeg tror det kommer av at kroppen hennes er liten og at hun ikke er vant til sukker i særlig grad.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg 34år og min sønn 15år har har ADHD men vi blir ikke påvirket av sukker, MEN det rare er at min mann 41år og min datter 12år DE reagerer på sukker på alle måter.. SÅ jeg er spent på hva vårt felles barn vil bli ;)

Så stakkars deg, nei han har neppe ADHD se det litt ann, skolen vil også fange det opp hvis det er noe,, Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt på 11 har også dette problemet. Blir dritforbanna bare han får i seg fnugget av sukker. Hyler, skriker, krangler og bærer seg bare værre. Og det står på i ca 3 dager før det gir seg helt.Har vært sånn siden han var liten, så vi har ikke sukker i huset hjemme. Men han tåler litt mørkt rårørsukker, så vi lager is og slikt med denne type sukker. Vet ikke om det har noe å si at det er uten fruktose, noe som vanlig hvitt sukker inneholder. Eller om det er noe annet som gjør forskjellen.

Jeg tok det opp på helsestasjonen, men de synes jeg var litt vel opphengt i kosthold og sa det ikke var mulig å reagere sånn på sukker......!!??

 

Får dere noe forståelse for sukkerproblemet fra familie og venner? Her er det slik at det er jeg som blir oppfattet som hysterisk, og derfor gies det godteri mot vår vilje uansett. Svigers verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venninne av meg har en datter som reagerer sånn - ikke på sukker, men på kunstig smakstilsetning, som det jo ofte er i godteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...