Gå til innhold

Jeg får ikke forsikring...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var i en bilulykke for mange år siden og fikk brist i nakkevirvel og nakkesleng. Jeg fikk ikke erstatning etter denne ulykken fordi uføregraden ble satt til 3% og man må visstnok ha minimum 5 eller 10% (husker ikke akkurat) for å få erstatning.

 

Når jeg så søkte om uføreforsikring så får jeg bare en begrenset forsikring som ikke gir utbetaling dersom jeg skulle bli ufør som følge av nakkeplager.

 

Siden jeg ikke fikk erstatning for skaden fordi den ikke var alvorlig nok oppfatter jeg det som sterkt urimelig at jeg ikke skal få forsikring.

 

Hvordan bør jeg gå frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

beklager, du kommer nok ingen vei.. i verste fall risikerer du å betale for noe du ikke får allikevel dersom uhellet er ute.. sørg derfor for å ha en god reiseforsikring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kan de med loven i hånd si at skaden jeg fikk ikke er alvorlig nok til å gi meg erstatning, men for alvorlig til å forsikre meg? Er ikke det urimelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke særlig logisk. Jeg får ikke slik forsikring fordi jeg for flere år siden hadde et anfall av ansiktslammelse som kanskje kan skyldes MS. Har ikke merket noe som helst siden og oppfyller ikke kriteriene for å få diagnosen. Dessuten døde min mor av kreft (ikke noe genetisk sammenheng). Ergo er jeg en "risikoprosjekt" å forsikre. De har nok gjort samme vurderingen av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...