Gå til innhold

Hvor ofte bader deres halvannet-åringer (barnehagebarn)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg bader gutten min en til to ganger pr. uke. Noen synes sikkert det er veldig lite, men jeg vasker han jo med klut på hender og i ansikt. Og rumpa og tissen vaskes jo hver gang det er bleieskift. Hvor ofte bader deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

annehver dag.. men hun blir ofte varm og svett og merket selv at om hun ikke badet så ofte luktet det ubehagelig av henne. hun har langt passe tykt hår. Hun kan bli gjennomvåt midt på vinteren av og sove kun i bleie på romme. og vi har passe temratur. Hun er 1.5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fireåringen min badep eller dusjer to ganger i uka,det har han gjort siden han var liten. Vask med klut utenom. Så jeg synes ikke barnet ditt vasker seg for lite,for mye bading ødelegger huden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 1-2 ganger i uken. Hun er 1,5 år. Hun blir vasket med klut hver dag ;)

Er vel 1-2 ganger som er anbefalt. For mye bading er ikke bra for huden. Spesielt ikke de som sliter med atopisk eksem.

 

7 åringen dusjer 1 gang i uken, men vasker seg selv både morgen og kveld. Sommerhalvåret dusjer han stort sett hver dag. Aktive gutter blir veldig skitne når de går i shorts ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh, godt å høre at det er flere som ikke bader ungene hver dag! :-) Har følt meg som en slapp mor i det siste med tanke på dette. Men, han har også tendens til eksem, så da er det like greit å drøye litt mellom badene. Jeg synes nok likevel at han ikke fremstår som nyvasket hver morgen når jeg leverer i barnehagen, og det har plaget meg litt. Jeg synes ikke han blir helt ren av å vaske han med klut. Blant annet blir jo håret møkkete, fullt av grøt osv, og selv om man tørker over med klut, blir det jo litt fett og bustete...

 

Men, men... da er det ihvertfall ikke helt unormalt å ikke bade hver kveld, Takk for svar :-)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...