Gå til innhold

Gjør du noe for å holde deg i form,evt. hva? I need it!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Føler meg som en 90 åring i kroppen om dagene, selv om jeg bare er 26 år. Siste året har kropp og sjel vært gjennom hard medfart, jeg har latt meg selv forfalle pga mangel på krefter og nå må jeg ta et grep for å bygge opp igjen kroppen min.

 

Jeg har alltid vært veldig perfeksjonistisk og hatt mange baller i luften. Mye på grunn av det, en traume og samlivsproblemer gikk jeg på en skikkelig smell for et år siden. Hadde mye angst, gikk inn i en depresjon og var så utbrent at jeg ikke klarte å fungere hverken i jobb eller på hjemmebane, sluttet å spise å gikk ned 13 kilo. Før dette har jeg alltid hatt mye overskudd og glad i livet. Har aldri vært noen treningsfrik, men har gått mye på fjellet, vært ute med ungene og aktiv generelt.

 

På det psykiske plan har jeg det bedre nå, selv om det svinger en del ennå. Men den fysiske delen er det som begrenser meg mest i hverdagen og hindrer meg i å få tilbake min gode livskvalitet. Det har blitt mye sofasliting siste året, dårlig kosthold pga dårlig apetitt, ingen trening, nesten ikke vært ute, snuser myyye, drikker kaffi og tar sovetabletter ( innsovning). Jeg spiser litt bedre nå og prøver å få i meg noe frukt/grønnsaker ol i løpet av dagen, men når matlysten er redusert er det mest hurtigmat og snacks som frister. Før jeg ble syk veide jeg 67 kilo, for et halvt år siden 52 og nå 59 kilo ( er 1.70 høy), så har gått opp litt. Jeg ønsker altså ikke å gå ned i vekt, men opp! Og bli sterkere fysisk igjen.

 

Nå er jeg tilbake i redusert stilling, men etter noen timer på jobb er jeg så sliten at jeg ser dobbelt. Det blir lite overskudd igjen til barna og når de har lagt seg, så ligger jeg nesten å sikler på sofaen. Bare jeg går opp trappen så fyker pulsen opp, jeg blir andpusten og må sette med ned. Klarer maks å gå inn på en butikk om gangen og dersom jeg er sosial med venninner er jeg helt kake etterpå.

Den friske utstrålingen/gløden i ansiktet mitt er borte, ringer under øynene og håret har blitt mer pistrete.

 

Når jeg blir så fort sliten så føler jeg at jeg trenger bare å hvile, klarer ikke noe annet. Men samtidig må jeg bare begynne et sted for å komme i form igjen, eller? Liker ikke treningstudio og er redd jeg får hjerteinfarkt om jeg går langt fra huset hehe.

 

Har dere noen gode ideer om hvilken ende jeg skal begynne i, hva som er best å gjøre/trene med når en er så utbrent, mat/ kosttilskudd etc.??

Jeg tar omega 3 tilskudd og multivitaminer!

 

Hva gjør dere for å holde dere i form fysisk? Push me, push me!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...