Gå til innhold

Kan jeg kreve bildene og negativene? Om upassende bilder fra sykehuset


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk besøk av svigers den eneste dagen mannen min var på jobb da jeg lå på sykehuset med min førstefødte. De hadde kjørt flere timer for å komme på besøk. Jeg hadde hatt noen ekstra problemer under fødselen, så jeg var totalt utslitt og full av smerte. Og lillebarnet ville ikke ta brystet ennå den 3 dagen. Svigermor og svigerfar var helt i hundre når de kom, sprang rundt senga mi og tok bilder av meg og gullet.

 

Men så begynte lillegutt å skrike, og jordmor kom for å hjelpe til for å forsøke å få han til å ta brystet. Hun fikk det ikke til, jeg var utslitt og kjente at jeg kom til å svime av hvis det ble noe mere styr.Jeg var skikkelig dårlig og kjente at jeg klarte ikke engasjere meg i ungen. Var liksom bare tom i hodet og blikket. Svigermor hang over ryggen min og forsøkte å fortelle jordmoren hvordan hun skulle legge han til (svigermor som aldri har fått til sin egen amming.....). Jeg lå med stort sett totalt naken overkropp på dette tidspunktet. Og nede ved fotenden står svigerfar ennå med fotoapparatet klistret på nesen. Det endte med at jordmor ba dem om å gå, hvorpå de begynner å krangle med henne at de MÅTTE få være lengre ettersom de hadde kjørt så så mange timer. Til slutt hev jordmor dem på dør å ba de om å ikke komme tilbake overhodet. Denne situsjonen synes jeg fremdeles etter mange år er fryktelig ubehagelig. Og jeg har lyst å kreve å få bildene og negativene fra dem. Dette var IKKE en situasjon jeg ønsket å bli avbildet i.

 

Det hører med at svigers er veldig flink å overkjøre meg i maange situasjoner sånn forørvig.

 

Hva ville dere gjort? Jeg er jo litt redd de bare kommer til å le av meg slik de pleier og så får jeg ikke bildene. Også føler jeg meg bare ennå dummere. Det er tross alt gått over et tiår nå......men jeg har aldri før hatt motet til å be om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden det er så mange år siden så kommer det vel neppe noe godt ut av å dra gammelt grums fram igjen? Hva vil du oppnå med det, og tror du at det å gå til dem å kreve bilder og negativer vil føre til det du ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du vil ha bildene jeg, det ville jeg sikkert selv, ikke minst for å avverge at flere så dem. Kan du ikke få mannen din til å spørre etter dem da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvordan du tenker, men hva vil du oppnå med det? Jeg kan nesten 100% si at det kommer ikke noe godt ut av det.. du er sikkert fortsatt sammen med deres sønn, hadde det vært slutt hadde det vært enklere.. Alternativt kunne vel han tatt det opp med de?? eller er du "redd" han ikke bryr seg på samme måte som deg? da er det starten på en konflikt mellom dere og det trenger du ikke.. Lykke til uansett.. du vet det er noe som heter tiden leger alle sår, og bildene har vel sett dagens lys mer enn en gang hvis dine svigers var intr i det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke hva du vil med de bildene nå så lenge etter, brukes de på en upassende måte og vises frem til "gudoghvermansen"?

Du og mannen din arver vel disse når de dør, frem til da kan de vel like gjerne ligge i hennes skuff som i din?

 

Man må velge sine kamper også når de kommer til nær familie, og jeg ville ikke dratt frem ti år gammelt grums i et allerede betent forhold. Da ville jeg heller satset på å hevde meg selv i saker som oppstår i dag, og ikke la deg overkjøre nå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mannen min som kommer til å be om dem, og han syns også det er ubehagelig at de har dem. For å si det sånn så fikk vi et sett kopier av påskeferien til noen andre i familien som svigerfar hadde tatt. Det er sånn de er, deler ut bilder i hytt og pine ennå folk ikke har noe med det.

 

Og forøvrig så reagerer jeg jo på at han ikke hadde vett til å legge vekk fotoapparatet i en slik situasjon. Forholdet (svigers og meg) oss mellom er på tur undas allerede så det er ikke et stort problem. Svigers har sagt å gjort så mye at jeg ønsker ikke å ha mere med dem å gjøre.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2210 : de har det hjemme litt sånn som ekstreme samlere på TV, så å lete dem fram selv er ikke et altrenativ. Jeg har forøvrig ikke vært på besøk der siden 2006, de har kun vært her. Jeg oppsøker dem ikke for å si det sånn.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krev dem tilbake, det har du din fulle rett til, med det at de deler dem ut til gud og hvermann som argument. Jeg ville blitt rasende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adele:

Jeg har ingen formening om hvorvidt de har vist disse bildene til noen. Men vi får jo bilder som vi strengt tatt ikke skulle ha hatt, så det får meg jo til å undres......De som hadde påskeferien visste ikke at vi hadde fått et sett kopier. Og ikke aner jeg hva vi skulle med dem heller:-)) Det er jo begrenset hvor interresant det er med andres feriebilder he he:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke an for mannen din å spørre om de har vist disse bildene til noen, siden dere har fått bilder av folk dere ikke kjenner? Og så kreve dem tilbake?

Nei, fremmedes feriebilder finnes ikke interessante, da er det vel mer interessant med bilder av ei halvnaken dame på sykesenga;) Huff, håper de ikke har vist dem til alle, skjønner godt frustrasjonen din.

 

Lykke til, håper du får dem tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...