Gå til innhold

Gravid og sovetablett?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nesten halvveis i mitt svangerskap og har vært i dårlig form lenge, lite søvn osv.. Har noen sovetabletter jeg fikk av legen for lenge siden og lurte på om jeg kan ta en nå? føler bare at jeg MÅ sove ut.. DERSOM de mot formodning skulle være ikke bra, så kan vel ikke fosteret ta skade av 1 tablett, eller?? noen som vet?? de er av merket Stilnoct..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Les pakningsvedlegget, eller gå inn på www.felleskatalogen.no

 

Dersom det står at du skal holde deg unna, holder du deg unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet du hva, jeg bare lurer på hva folk tenker om slikt, ulike situasjoner tatt i betraktning.. Her inne bør man ikke høre på NOEN ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: De farmakologiske egenskapene til zolpidem tilsier at tilførsel i siste del av svangerskapet eller ved fødsel kan fremkalle hypotoni, hypotermi og åndedrettsbesvær hos det nyfødte barnet. Abstinenssymptomer hos barnet kan også oppstå. Dyrestudier har vist reproduksjonstoksiske effekter. Preparatet skal bare brukes ved graviditet inkl. fødsel hvis fordelen oppveier en mulig risiko. Overgang i morsmelk: Går over. Det er ikke klarlagt om barn som ammes kan påvirkes. Bør ikke brukes under amming.

 

Jeg ville ikke tatt noen sjangs på og bruke den type sovemiddel....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know, leste at de også kan gi leppe-gane spalte.. men jeg bare lurer; slike "skavanker" barna kan få hvis mor tar medisiner, de kommer vel ikke av èn gang bare??? Mange vet jo ikke at de er gravideog gjør mye rart de første ukene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De første ukene" er vel gjerne før uke 12, før man vet at man er gravid, el.l. Altså de helt første ukene, da kroppen er istand til å støte fra seg et ikke levedyktig foster. Det vil kroppen mest sannsynlig ikke gjøre med et skadet foster i uke 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså dem sier jo du skal holde deg borte fra det meste, men på sykehuset stapper dem jo i deg alt muligt ;-) Jeg har blitt tilbudt både morfin og alle mulige ting for smerter, men selvsagt takket pent nej da jeg er imot alt sånt. Men har fått 2 store doser med paralgine forte og valium da i uke 5+6,men da viste jeg enda ikke at jeg var gravid. Dem på sykehuset formoder at dette skal ikke skade så tidlig i svangerskap osv....

 

Jeg synes personlig at en skal strekke seg meget langt for og ta medikamenter i et svangerskap. Men det er min mening ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...