Gå til innhold

14uker gravid, kan jeg ta et glass vin?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere? noen som ikke er helt fanatikere men som synes det er ok å ta ett glass vin.. jeg snakker ikke her om ett glass mange dager, gjennom hele svangerskapet, men kanskje ett glass vin iløper av HELE svangerskapet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke fanatiker, men mener helt klart nei! Fordi du vet ikke hvilken virkning det har på fosteret.

Hvorfor i all verden må du ha et glass vin? Ta deg et glass alkoholfritt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å avstå fra alkohol da jeg var gravid. Joda, ett glass vin kan sikkert ikke skade, men hva om det skulle skje noe med barnet? Da vil det alltid være i tankene dine om dette ene glasset var utslagsgivende. Og det hadde jeg ikke kunnet leve med.

 

Man er gravid i 9 måneder, pluss minus. Resten av livet kan man drikke vin;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det ville ikke jeg gjort. Jeg er ikke fanatiker, drikker gjerne vin, elsker vin! Men når jeg er gravid holder jeg meg unna, selv om jeg har aldri så lyst på. Det er ditt ufødte barns liv og helse det er snakk om. Kan du tenke deg hvordan et glass vin påvirker en så uferdig og underutviklet liten lever?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanatikere?

 

Handler det om hva vi syns du kan og ikke kan gjøre? Hva med å følge det leger og helseperonell sier?

 

Nei du burde absolutt ikke ta et glass vin. Klarer du virkelig å kose deg med det glasset når du vet hva som kan være konsekvensene? Folk her inne bestemmer ikke hva som er konsekvensene vettu.. Kan du evt. leve med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du burde det.. og nei, jeg er langt fra noen fanatiker..

 

Men hva er vitsen?

 

Jeg greide ikke engang å ta meg ett par super med øl da jeg TRODDE jeg var gravid engang(jeg var det også, fikk jeg bekreftet litt senere), selv om det ikke hadde tatt noe skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, det engasjerte mange, og NEI jeg har ikke lyst på og ikke tenkt å ta meg et glass, men jeg "bare lurte" siden man kan oppfatte det i noen "miljøer" som at ett glass er ok.. Selv den danske prinsessen ble jo avbildet uten på Se og Hør gravid og med et vinglass i hånden ;) (leste ikke bladet så kjenner ikke historien, bare overskriften..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...