Gå til innhold

"litt" irritert.. men må vel ta ansvaret selv.. ?


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

Eldste begynte på skole/sfo nå i høst, der har de lov til ha med seg f.eks sykler, skateboard o.l (så lenge de også bruker hjelm)

siden oppstart har 1 sykkel, 2 skateboard og 1 sparkesykkel blitt ødelagt... de ringte senest i dag for å fortelle om siste hendelse..

Ene skateboardet er ødelagt av min egen, men resten er det "de store gutta" som har "æren" av å ødelegge..

Kjenner jeg blir frustrert når de eldste unga, uten hjelm (som skal være påbudt) får lov til å "låne" (i dag hadde de bare tatt..) utstyr som er beregnet på små barn. ikke rart det ryker når leker beregnet på de små, blir herja med av 7. klassinger..

Forstår det er på eget ansvar at man har det med, men syntes det er leit at det har blitt "greit" at 7. klassingene morer seg og ødelegger sykler/skateboard o.l til 1. klassingene..

lærerne skulle ta det opp med de involverte, men det sa de sist også..

når tok det slutt å ha respekt for andre sine eiendeler??

Og der fikk jeg ut litt av irritasjonen..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min begynte også i 1 klasse i høst. De har ikke lov til å ha med sykkel, skateborad eller sparkesykkel på skolen..

 

Fra 4 klasse har de lov, men ikke før etter at de har tatt sykkellappen. Synes det er rart at så små barn får lov til å ha med seg slike ting på skolen. Skjønner godt du er irritert, men skjønner jo også at lærerene ikke kan følge med på alt som skjer i stor skolegård...

 

Hadde snakke med skolen om dette, og ikke latt ungen ha med dette mer på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss får de ikke sykle til skolen før de begynner i 5 klasse.

 

Sparkesykler eller andre leker får de heller ikke ta med, men skolen har masse sparkesykler med tjukke hjul, trehjulsykler med hengere, etc. Genialt spør du meg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok til at vi ikke tar det med noe mer nei.

Er ment for at de skal kunne bruke det tiden de er på sfo, kan bli lange dager i sandkassa for en aktiv liten fyr:)

Syntes mest det er synd at ingen har lært de "store" respekten for andre sine ting, bare tar, ødelegger, og slipper unna med det fordi det er vårt ansvar. Ser den, derfor jeg ikke vil gjøre noe oppstyr, men allikevel må en 12-13 åring lære og forstå at man ikke gjør sånn.

Hvem sitt ansvar er det?

Nei, får håpe de kjøper inn slike sparkesykler o.l som du forteller om. De hadde det i barnehagen og det var knallsucce der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...