Gå til innhold

BUPP


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Læreren til sønnen vår har nå nevnt at vi skal vurdere å henvise ham til BUPP ettersom han av og til blir svært sint, hun mener han kan få hjelp til å takle sitt eget sinne. Når han forteller meg om situasjoner som har vært på skolen forteller han ikke det samme som læreren, jeg lurer rett og slett på om han er så sint at han ikke vet selv hva han gjør mens det står på?? Hvilke "konsekvenser" kan det få å komme in i BUPP systemet, er det bare hjelp å hente for alle, eller har noen negative erfaringer med dette? Del gjerne med meg det dere vet:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BUP driver med behandling og utredning. Hvis det eneste som er med sønnen din er temperament, virker BUP som overkill i første omgang. PPT og helsestasjonpsykolog ville kanskje vært mer naturlig å begynne med. Eller mistenkes det diagnose®?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har blitt henvist (jeg har bedt om det) til bupa. Har vært der 1 gang, og har så langt bare positive ting og si. Jeg har selv tatt kontakt fordi jeg føler jeg ikke klarer å mestre barnet mitt og dens utagerende oppførsel.

Tror ikke det er noe negativt å "komme inn der", og lærern til barnet mitt sa det var flott at jeg tok kontakt selv for å få hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen mistanke om diagnoser nei, han fungerer fint ellers, har venner og klarer seg godt faglig, har helt normale hjemmeforhold og driver med fritidsaktiviteter. Disse raserianfallene begynte da han begynte i 1. klasse, nå gå han i 4. Hjemme har det blitt mye bedre, lenge siden han har vært skikkelig sinna... kan selvfølgelig være "sur" og "minifjorts" da... Synes det er trist at han skal ha det slik på skolen, og at han virkelig bør lære å kontrollere seg ettersom det kan få alvorlige konsekvenser når han handler i sinne, samt at det ødelegger på alle områder for en ellers grei gutt. Føler oss rådville selv, hadde vi visst hva vi skulle gjort ville vi jo gjort det for å hjelpe gutten vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har KUN postive ting å si om BUP.

De er der for og hjelpe barnet ditt! Har selv en sønn som får hjelp på BUP pga adhd, og de er kjempeflinke!

Absolutt ikke noe "skummelt" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...