Gå til innhold

er det MULIG å ha så mye uflaks :( :( :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg må bare få lov å klage litt.....

 

jeg har startet i ny jobb, hatt opplæring i 1,5 uke, og snaaart ferdig med det.

Er gravid, ikke sagt noe, som jeg må snart.

 

Jeg skulle være "fast ansatt." altså, at jeg jobber FAST hele tiden. og ikke en som får betalt pr time og kanskje ikke jobber fast hele tiden.

da sier de plutselig at jeg IKKE kan være Fast, fordi de klarer ikke prioritere arbeidstidene, med hva jeg trenger, med tanke på levering i barnehage...

Men de lovte dette tidligere. I kontrakten, ja der står det Fast.

Nå har de forandret kontrakten, uten mitt samtykke, over til times.

 

Jeg tenker jo, FAEN hva gjør jeg, med tanke på når jeg går ut i permisjon!!

Jeg trenger den faste lønna pr mnd!!

Ellers får jeg kanskje ikke perm. penger da eller???

 

og bare for å legge gullegget, oppi alt dette rotet, fikk vondt i halsen og feber igår, måtte dra derfra.hadde 40 i feber. tenkte..jaja....

var hos legen med dattra istad pga øyna hennes,

de tok crp på meg også.

jada 180!!! fikk beskjed om å IKKE jobbe nå.. men jeg MÅÅÅÅ. på tross av sykdom,feber,smerter, og 13 uker på vei :(

 

vil dere høre det ....beste???

JEG HAR BURSDAG I MORGEN.... blir sittende alene her på kvelden, fordi mannfolket m å jobbe........

 

beklager, nå har jeg klaget ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere underskrevet kontakt nr. 1? Hvis dere har det, så kan de jo ikke bare endre den uten at du skriver under på den nye. Noe du ikke er forpliktet til. De hadde jo lovet deg noe annet.

 

Du vil jo få permisjon og penger, og en fast mnd. lønn om det ikke blir veldig varierende timeantall pr. mnd. Det er jo det som er så kjipt med timesbasis =S

 

Men... Gratulerer med dagen i morgen! Det ordner seg :o)

Som min pappa alltid sier: Etter en nedtur kommer det alltid en opptur! Å det stemmer ganske bra :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som det ble litt mye på en gang for deg. Men,de kan ikke forandre en allerede inngått kontrakt,hvis dere begge har signert. Bare stå på ditt:-) I forhold til permisjon regnes den ut fra de seks mnd du har tjent best av de siste ti,hvis jeg ikke tar helt feil. Om jobben din har fastlønn eller er timebasert gjør ingen forskjell der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får permisjonspenger basert på hva du har tjent, ikke på om du er fast ansatt eller ikke.

 

Er du organisert? Tror ikke de har lov til å gjøre dette. Snakk med fagforeninga-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvordan kan jeg få en fast mnd lønn fra nav, hvis jeg bare er times?

jeg kan ikke bli det altså...

 

og jeg trosset jo legen skikkelig idag, og sa NEI jeg må være der... :(

kjøkkenet flyter over av tallerkner,poser,alt mulig DRIT... men å stå, reise seg, beina rister og jeg sliter..

 

skal ha mamma og pappa hit på søndag, i forbindelse med bursdagen til DATTRA mi også. da må det shine... og jeg må bake...

SÅ HVORDAN,...

 

blir sikkert en driiit dag imorgen.hmmm...

 

og jeg må fortelle jobben at jeg er gravid snart også..faen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja er organisert, men jeg skal prate med sjefen imorgen igjen...

 

dette ble ALT for mye for meg... for jeg har NETTOPP fått jobben, fortalte ikke at jeg var gravid, er jo 13 uker på vei. må si det snart.

 

så 6 mnd ca er max jeg kan jobbe uansett, før permisjon.flaks sånn sett da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...