Gå til innhold

Hva kan jeg bestemme her...ang ex og "venninner" han drar hjem når barna er der..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han lar "venninner" overnatte der når han føler for det når ungene våre er der på samvær. De er 3 og 6 år. Han har hatt ei nå i ca 2 mnd og hun er jo der til stadig,og overnatter ofte...men de er ikke kjærester, bare "pulevenner". Blir så oppgitt. Er ikke interessert at ungene skal bli utsatt for slikt, og han sier bare et jeg har ikke noe med det. Greit nok at jeg ikke skal bry meg om privatlivet hans, MEN jeg føler virkelig jeg har noe å si når det gjelder barna våre. Eller?

Jeg har ikke hatt problemer om det hadde vært en fast kjæreste og evnt samboer, men dette blir bare så dumt. Hva om han bytter henne ut en dag og ei ny dukker opp ved frokostbordet med barna snart?

 

Æsj, vil bare spy av hele fyren, viser meg ingen respekt med at vi kan prate og bli enige om ting vedrørende nye partnere og hvordan vi skal forholde oss pga ungene.

Hva tenker dere om det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke bestemme noe som helst. Om du mener det er noe dere bør diskutere saklig, kan du ta det gjennom familiekontoret - det er jo mulig han forholder seg litt mer respektfullt om dere har med en tredjeperson i samtalen og han er formelt innkalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er jævlig surt at det er sånn... Men du kan ikke bestemme noe. Alt du kan gjøre er å si hva du føler om saken. Prøv å bruke argumenter som du har tenkt nøye igjennom for at de skal passe godt inn i hans mentalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner vel at jeg ikke kan nekte han å drive på på den måten, men føler vi burde ha en prat om temaet. Hans svar er bare at han gjør ikke noe han ikke hadde likt at jeg hadde gjort...??

Hvilke argumenter kan jeg bruke om jeg tar opp dette med han da?

Får jo bare til svar at jeg ikke skal bry meg og han gjør som han vil..pjuk.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp på møte i Familievernet, eller hva det er man går til angående megling. Da vil du jo fort finne ut om det er noe som kan gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bor langt unna familiekontoret....5 timers reisevei faktisk...og han er så flink å manipulere alle , så jeg får bare høre at jeg er vanskelig...

Vi har et greit samarbeid ang samvær, men jeg det er vanskelig å føle at jeg ikke har noe kontroll over hva som skjer i livet til ungene når de ikke er til meg, og ikke kunne få være med å mene noe om hva de skal bli utsatt for. Han sier jo bare at hun er flink å leke med de, og de har ingen problemer...Er jo fint det da MEN...GRRRRR:(

Han er i tillegg 37 år og driver bare på med ungjenter..hun nå er 22..så han bruker de til å "leke" seg...Nesten som jeg tenker på han som en gammel gris..huff.. Syns det skriker midtlivskrise her..

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, han er en gammel skitten gris.

Men det er ok, så lenge han ikke er det mens barna er på samvær.

Du burd eringe familievernskontoret i morgen for en samtale om du har noen rett til å få han til å ta hensyn mens barna er tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, høres ut som han er i en skikkelig krise med seg selv. Redd for å føle seg gammel? Syns det er respektløst å drive på sånn når man har små barn. Håper han tar til vett snart da, og kan vise deg og barna litt respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her...

Det er det som er problemet..han har ofte jenter på overnatting når barna er der, og de våkner opp til jenter i senga til pappa....

Hun eldste sa en dag" xxx har sovet i senga med pappa.." og "hvorfor må hun være der bestandig?"

Å, det er så dritt å være i en sånn situasjon.

Var forresten han som gikk fra meg pga han skulle leve livet..jadda:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen svar til deg, men forstår at du blir frustrert. For det har litt med hva holdninger barna skal få.Min ex har et forhold til en kvinne som snart skal separeres. Vistnok ikke pga han. Tja.Vår datter vet at faren er forelsket. Men syns det blir feil når damen kommer på besøk hos han, når datteren vår er der. For datteren min og barna hennes går på samme skole. Blir hemmelighetsskremmeri. Hennes barn vet ikke om dette. Og unge tenåringer forstår det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde rett og slett nektet bf samvær og han holder på slik. Av den enkle grunn det er skadelig for barna de er små skjønner ikke noe av dette og en ny "fuck-friend" hele tiden er ikke sunt for de! Klarer han ikke la være å ha sex de gangene de er der viser det tydelig hvor prioriteringene hans ligger og det er mellom bena hennes og ikke til det beste for hans barn. Jeg vet ikke hvordan samvær det er, men om det er annenhverhelg bude han la være å holde på slik når barna er der.

 

Jeg blir snart alenemor, og bf er "ung og leken" men om han holder på sånn viser det tegn på egoisme og umodenhet og da kan han glemme hele samværet så enkelt er det rett og slett tenker jeg. Og dette ikke fordi jeg er bitter, men mine foreldre er skilt og jeg hadde ikke likt å få nye "onkler" eller se pappa med nye "venninner" hele tiden.

 

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en mamma hatt stadig nye menn på overnatting slik at barna til stadighet måtte være sammen med fremmede menn når de skulle hatt samvær med mora si hadde noen ringt barnevernet for lengst. Det er helt uakseptabelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...